به گزارش ایرنا؛ خسرو شهبازی روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، آب های زیرمینی را جزو ذخایر آبی کشور و متعلق به آیندگان دانست و افزود: این آب ها را نباید استفاده کرد.
وی با اشاره به استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی و حفر چاه های غیرمجاز در برخی مناطق و دشت های استان، گفت: این بهره برداری بی رویه باعث ایجاد بیلان منفی در دشت های استان شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه کشت چغندر نیاز مملکت ماست اما هیچ وقت رها نشده است، گفت: با ایجاد محدودیت هایی در کشت این محصول، حافظ آب های زیر زمینی بوده ایم.
شهبازی اضافه کرد که با افزایش بهره وری در واحد سطح، متوسط تولید چغندر در استان در هکتار به 75 تن رسیده است.
در ادامه این دیدار نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به وظایف خطیر دامپزشکی در حفظ سلامت عمومی جامعه تصریح کرد: تا حد توان با کمک مجمع نمایندگان استان از برنامه های فنی دامپزشکی حمایت می کنیم.
حجت الاسلام محمدجواد حسینی کیا، خواستار حمایت همه جانبه مسئولان ارشد استان از اداره کل دامپزشکی شد و افزود: این ارگان با ارائه خدمات رایگان از قبیل واکسیناسیون دام ها حامی قشر تولید کننده و حافظ سرمایه های دامی استان است که می بایست به شکل ویژه دیده شود.
او با اشاره به خدمات ارزنده مجموعه جهاد کشاورزی به مردم بیان داشت: این وزارتخانه دارای مسئولیت های مهمی است و توجه به آن توجه به تولید ملی و غذای مردم است.
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز در این دیدار گفت: در همه کشتارگاه های استان روحانی ناظر ذبح شرعی حضور فعال است و همکاری خوبی بین دامپزشکی و روحانیون مستقر در این کشتارگاه وجود دارد.
امید حاج محمدی دامپزشکی را یکی از بالاترین دستگاه های اجرایی از نظر میانگین سطح تحصیلات دانست و گفت: تلاش ما ارائه خدمات به بهره برداران این حوزه و جامعه هدف و همچنین کمک به تامین و ارتقای سلامت دام و فراورده های دامی است.
وی افزود: روحانیون در شناساندن جایگاه دامپزشکی و غذای حلال به مردم کمک فراوانی به این اداره کل می کنند که جای قدردانی دارد.
وی تصریح کرد که دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی نیز به خوبی توانسته است ناظران ذبح شرعی را در کشتارگاه ها ساماندهی کند.
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه لاشه دام و مرغ استحصالی از کشتارگاه های استان را هم سالم و هم شرعی اعلام کرد و گفت: در همه کشتارگاه های استان روحانی ناظر ذبح شرعی و دامپزشک ناظر بهداشتی مستقر می باشد و مردم از نظر حلیت و سلامت گوشت خیالشان راحت باشد.
در این دیدار مسئول نمایندگی ولی فقیه در شیلات ایران و همچنین مدیرکل شیلات و مدیریت تعاون روستایی استان کرمانشاه و جمعی از مدیران نیز حضور داشتند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 945 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است که سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات از آن برداشت می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.