به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله غیاث الدین طه محمدی دوشنبه در جریان بازدید از از روند ساخت و ساز روستاهای زیرپوشش بازسازی ستاد معین استان همدان مستقر در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب، افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مردم همدان در انجام وظیفه دینی، ملی و انسانی در جریان زلزله در سرپل ذهاب از استان های دیگر سبقت گرفتند.
وی اظهار داشت: مسئولان بنیاد مسکن استان همدان با مردم دردآشنا هستند و به فرمان رهبر معظم انقلاب جانانه لبیک گفتند و در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب جهادی کار می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: خدا را به خاطر کمک هایی که برای مردم آسیب دیده و زلزله زده سرپل ذهاب در تمام مساجد، حسینیه ها، تکایا و حتی مصلی نماز جمعه استان همدان جمع آوری شد شاکریم و در این راستا مردم ولایتمدار، شهید پرور، اهل عصمت و طهارت (ع) استان همدان خوب درخشیدند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز با ارائه گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی ساخت و ساز روستاهای آسیب دیده شهرستان سرپل ذهاب که زیرپوشش بازسازی ستاد معین استان همدان مستقر در سرپل ذهاب هستند، گفت: از سوی بنیاد مسکن همدان تاکنون برای 2 هزار و 750 واحد فونداسیون ، اسکلت بندی برای 2 هزار و 714 واحد ؛ سقف گذاری برای 2 هزار و 701 واحد؛ دیوارچینی برای 2 هزار و 643 واحد و نصب درب و پنجره برای 2 هزار و 520 واحد در 85 روستای زیرپوشش این ستاد اجرا شده است.
حسن ظفری افزود: نتیجه همت و تلاش شبانه روزی پرسنل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان ، پیشرفت 95 درصدی ساخت سه هزار و 200 واحد تخریبی روستایی است.
وی ادامه داد: از مجموع هفت هزار و 500 واحد آسیب دیده تعمیری در 85 روستای زیرپوشش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان چهار هزار و 300 واحد تعمیری تسهیلات و کمک بلاعوض دریافت کردند و عملیات تعمیرات آنها به پایان رسیده است.
این مسئول یادآور شد: در اثر زلزله 6.4 دهم ریشتری چهارم آذر ماه جاری در سرپل ذهاب به واحدهای جدید احداث شده آسیب وارد نشد و این بیانگر مقاوم سازی و رعایت مقررات استاندارد در بحث بازسازی است که به خوبی آزمون خود را نیز پس داد.
پس از وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری در غرب کرمانشاه ، استان های خراسان رضوی ، اصفهان ، مازندران و همدان به عنوان معین ستاد بازسازی، کار بازسازی و ساخت و ساز در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب را بر عهده دارند.
در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 تلفات جانی نداشتیم ولی 771 نفر دچار جراحت سطحی شدند.
بر اثر این زمین لرزه 600 واحد مسکونی در مناطق غربی استان کرمانشاه تخریب و سه هزار و 500 واحد هم نیاز به تعمیر پیدا کردند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته نیز در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
7399/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.