به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه به نقل از رئیس این شورا نوشت: در سال 89 در یکی از شهرستان های استان کرمانشاه جسد مقتول کشف شد که پس از بررسی توسط نیروی انتظامی، قاتل دستگیر شد و اعتراف کرد که قتل بر سر اختلافات خانوادگی بوده است.
جبار تجری افزود: پس از درخواست خانواده قاتل به شوراهای حل اختلاف برای مصالحه بین طرفین دعوی رونوشت پرونده پس از طی مراحل قانونی و نیز تایید حکم مجرم از دیوان عالی و صدور حکم استیضان وی در سال 94 به شعبه ویژه صلح و سازش قتل شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه ارجاع شد که شورا با دعوت از خانواده مقتول پرونده را در ستاد تالیف قلوب مفتوح و تلاش برای سازش را شروع کرد.
وی در ادامه از صبر و متانت اعضای شورا در جلسه های مکرر و حضور در منزل خانواده مقتول و همراهی بزرگان و معتمدان محلی یاد و اظهار کرد: براساس دستورات دین مبین اسلام و قرآن و عترت با همت گماردن در این راه رضایت بدون قید و شرط این پرونده اعلام شد.
تجری عنوان کرد : در 10 آذر 97 خانواده مقتول با حضور در یکی از دفترخانه های اسناد رسمی کرمانشاه رضایت کامل خود را از خانواده قاتل اعلام کرد و مصالحه صورت پذیرفت تا جوانی از چوبه دار رهایی یابد.
به گزارش ایرنا، ستاد تالیف قلوب استان کرمانشاه زیرمجموعه شورای حل اختلاف است که در یکسال گذشته از مجموع 220 فقره پرونده قتل عمد 90 فقره را به سازش رسانده است.
در نیمه نخست 97 هشت هزار و 648 فقره پرونده قضایی در شوراهای حل اختلاف استان به صلح و سازش ختم شده است.
112 شعبه شهری و 37 شعبه روستایی شورای حل اختلاف در استان کرمانشاه فعالیت می کنند.
طی چهار سال گذشته حجم پرونده های ورودی استان 2 میلیون نفری کرمانشاه از 117 هزار پرونده به 76 هزار فقره کاهش یافته و برنامه سال 97 کاهش این عدد به کمتر از 70 هزار فقره است.
7444/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.