به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر شنبه در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در حالی سرانه فضای سرپوشیده مفید ورزشی استان به ازای هر دانش آموز 269 صدم متر مربع اعلام شده که هم از میانگین کشوری عقب تر هستیم و هم این فضا بسیار اندک است.
وی گفت: به طور قطع میانگین سرانه فضای ورزشی روباز هم در استان وضعیت خوبی ندارد و آموزش و پرورش به کمک سایر دستگاه ها نظیر اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری باید برای افزایش این فضا بیشتر تلاش کنند.
بازوند تصریح کرد: تا می توانیم باید در میان دانش آموزان شور و نشاط ایجاد کنیم و در این میان مدارس نقش مهمی را در این خصوص ایفا می کند هر چند کارهای خوبی نیز در این راستا انجام شده است.
استاندار کرمانشاه در ادامه به تعداد کم مدارس غیرانتفاعی استان نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع باید ریشه یابی شود و دلیل کمبود این نوع مدارس و همچنین استقبال نکردن خانواده ها مشخص شود.
وی گفت: یکی از دلایلی که می توان برای این موضوع آورد پائین بودن سرانه درآمد مردم استان و دلیل دیگر نیز وقوع زلزله های پیاپی در استان و پائین آمدن روحیه مردم است.
بازوند تصریح کرد: از 21 آبان سال گذشته تاکنون حدود 6 هزار و یکصد پس لرزه در استان به وقوع پیوسته که بیش از 720 مورد آن ها احساس شده است و همین احساس زلزله می تواند تاثیرات سویی بر روحیه دانش آموزان بگذارد.
مدیر ارشد استان با تاکید بر اینکه باید زلزله را از ذهن دانش آموزان خارج کنیم، افزود: تجربه نشان داده که پس لرزه های چنین زلزله های بزرگ تا حدود 2 سال به طول می انجامد و متولیان امر باید دانش آموزان را از لحاظ ذهنی و روحی برای ادامه تحصیلشان در چنین مواقعی آماده نگه دارند.
وی همچنین با مهم ارزیابی کردن کار آموزش و پرورش، از اهمیت جلساتی که در این راستا برگزار می شود سخن گفت و افزود: هر تصمیمی که در این جلسات گرفته می شود می تواند در تقویت زیرساخت ها و موتور محرکه امر تعلیم و تربیت نقش بسزایی داشته باشد.
بازوند در پایان گفت: همه مدیران عضو شورای آموزش و پرورش باید به مدیرکل این اداره در راه اجرای برنامه ها کمک کنند چرا که تصمیم گیری درست باعث توسعه و پیشرفت استان خواهد شد.
هم اکنون در استان کرمانشاه بیش از 326 هزار دانش آموز در حدود چهار هزار و 600 مدرسه تحصیل می کنند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.