حسین خدرویسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه، 50 درصد آن ها را آقایان و 50 درصد را نیز بانوان تشکیل می دهند.
وی یادآوری کرد: از 100 هزار بانوی زیرپوشش کمیته امداد کرمانشاه، 45 هزار نفر آن ها زنان سرپرست خانوار هستند که یا همسران آن ها فوت شده و یا به علت از کارافتادگی قادر به تامین هزینه های زندگی نیستند.
خدرویسی ، همچنین تعداد دانشجویان و دانش آموزان زیرپوشش کمیته امداد کرمانشاه را نیز 13 هزار نفر عنوان کرد و گفت: هشت هزار یتیم نیز تحت حمایت این نهاد قرار دارند.
مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه ، از پرداخت ماهیانه بیش از 190 میلیارد ریال مستمری به افراد زیرپوشش این کمیته نیز خبر داد و گفت: با احتساب هزینه های بهداشت، درمان، مسکن و کمک های موردی دیگر مجموع اعتباری که هر ماه برای 200هزار مددجوی کرمانشاهی صرف می شود به حدود 310 میلیارد ریال می رسد.
وی تصریح کرد: مبلغ کمک های جمع آوری شده از محل کمک های مردمی، صدقات، زکات و ... در ماه به سه میلیارد ریال می رسد.
خدرویسی همچنین از پرداخت یک هزار و 50 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: این مبلغ به پنج هزار و 514 مددجو پرداخت شده تا در راستای اشتغالزایی نیز قدم های خوبی برداشته باشیم.
مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه ، با تاکید بر اینکه اشتغال های ایجاد شده برای مددجویان این کمیته همگی پایدار و ماندگار است، گفت: در ارزیابی های صورت گرفته کمیته امداد کرمانشاه موفق به کسب رتبه نخست در بخش ایجاد اشتغال شده است.
وی در پایان یادآوری کرد: هر کارفرمایی که یک مددجو را در واحد تولیدی خود مشغول به کار کند 200 میلیون ریال تسهیلات دریافت و تا 2 سال نیز کمیته امداد حق بیمه مددجو را پرداخت می کند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 932 روستا است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.