به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد خبری استان حضور مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه در دفتر ایرنا بود که در گفت و گویی تفصیلی اظهار داشت: گازرسانی به استان کرمانشاه در سال 1372 با شروع عملیات اجرایی گازرسانی به شهرهای کنگاور و صحنه آغاز شد و اکنون 27 شهر و یک هزار و یکصد روستا زیرپوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته اند.
سیروس شهبازی خاطرنشان کرد: شهرهای کرمانشاه، کنگاو، صحنه، هرسین، سنقر، بیستون، روانسر، جوانرود، اسلام آباد غرب، پاوه، میانراهان، کرند غرب، گیلانغرب، تازه آباد، سطر، ماهیدشت، سرپل ذهاب، سرمست، کوزران، قصرشیرین، گهواره، شاهو، بانه وره، گودین، هلشی، باینگان و حمیل هم اکنون گاز طبیعی دارند.
وی در ادامه مهمترین برنامه شرکت گاز استان کرمانشاه در 2 سال آینده را گازرسانی به همه روستاهای باقیمانده بالای 20 خانوار استان اعلام کرد و گفت: تعداد روستاهای استان براساس آمار سازمان برنامه و بودجه 2 هزار و 524 روستاست که از این تعداد یک هزار و 723 روستا بالای 20 خانوار است.

** قاتل حادثه عروسی شهرک چمن به دام پلیس کرمانشاه افتاد
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: فردی که اقدام به قتل چهار تن و زخمی کردن 16 نفر دیگر در مراسم عروسی شهرک چمن کرمانشاه کرده بود، صبح روز شنبه 17 آذر با تلاش ماموران پلیس آگاهی کرمانشاه دستگیر شد.
سردار منوچهر امان اللهی افزود: این فرد که پس از رقم زدن جنایتی خونین موفق به فرار شده بود در نهایت ظرف مدت کمتر از 48 ساعت با تلاش و پیگیری های شبانه روزی پلیس و با کمک سربازان گمنام امام زمان (عج) پس از هماهنگی با مقام قضائی، در شهر ملارد استان البرز دستگیر شد.

** سیاست دولت هیچ گاه امنیتی کردن فضای دانشگاه نبوده است
استاندار کرمانشاه گفت: برخلاف برخی تصورات و اظهارنظرها، سیاست دولت تدبیر و امید از ابتدای روی کار آمدن، هیچ گاه امنیتی کردن فضای دانشگاه نبوده است و هیچ کس هم دوست ندارد این اتفاق رخ دهد.
هوشنگ بازوند در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد، این روز را به تمامی دانشجویان تبریک گفت و مطالبات آن ها را از جنس بیداری، آگاهی و در راستای منافع ملی خواند.
وی با تاکید بر اینکه دولت تحت هیچ شرایطی به دنبال امنیتی کردن فضای دانشگاه ها نیست، افزود: اگر این اتفاق صورت گیرد نشاط، امیدواری و شور و اشتیاق را از این قشر فرهیخته گرفته و آن را سرکوب کرده ایم.
در این مراسم همچنین 6 تن از دانشجویان به نمایندگی از سایرین به بیان نظرات و همچنین طرح مشکلاتشان پرداخته و خواستار چاره جویی برای رفع مشکلات آن ها از سوی مقام عالی اجرایی استان شدند.

** جاده های کرمانشاه جان 250 نفر را گرفت
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه اعلام کرد که در هشت ماه سپری شده از سال جاری ، 250 نفر در جاده های استان کشته و سه هزار و 811 نفر نیز مصدوم شدند.
سرهنگ محمد حیدری در جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان یادآوری کرد: در مدت مشابه سال گذشته 254 نفر در تصادفات رانندگی در استان جان خود را از دست دادند و سه هزار و 825 نفر نیز مصدوم شدند.
وی همچنین محورهای کرمانشاه - کامیاران، کرمانشاه - اسلام آبادغرب و کرمانشاه به روانسر را جزو بحرانی ترین محورهای استان از نظر تعداد و میزان تلفات رانندگی عنوان کرد.
سرهنگ حیدری با بیان اینکه در این هشت ماه در محور کرمانشاه - کامیاران 36 نفر فوت و 195 نفر مصدوم شدند، آمار فوتی ها و مصدومان محور کرمانشاه - اسلام آبادغرب را نیز به ترتیب 26 و 314 نفر اعلام کرد و گفت: در محور کرمانشاه - روانسر نیز 28 نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده و 99 نفر نیز زخمی شدند.

** کرمانشاه صاحب اداره کل راه آهن مستقل می شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه شایعات منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر واگذاری مدیریت راه آهن غرب کشور به همدان را کذب دانست و گفت: استان کرمانشاه به صورت مستقل صاحب اداره کل راه آهن می شود.
مهرداد سالاری افزود: سیاست شرکت راه آهن این است که بعد از راه اندازی راه آهن خدمات بهره برداری را به نزدیکترین استان بدهد که الان خدمات بهره برداری راه آهن کرمانشاه زیرنظر استان مرکزی (اراک) است.
وی گفت: از زمانی که خط راه آهن در کرمانشاه ایجاد شده ما پیگیر راه اندازی اداره کل راه آهن در استان هستیم و با وزیر راه و شهرسازی نیز در این ارتباط صحبت کردیم و مکاتبات لازم نیز انجام شده است.
سالاری با بیان اینکه استان همدان صاحب اداره کل راه آهن مستقل شده است، افزود: راه آهن کرمانشاه در هیچ بخشی زیرنظر راه آهن همدان نیست و اصولا هیچ ارتباطی با هم ندارند.

** مه غلیظ پرواز کرمانشاه به تهران را لغو کرد
مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید اشرفی کرمانشاه اعلام کرد که پرواز ساعت هفت صبح روز چهارشنبه کرمانشاه به تهران متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان به دلیل مه گرفتگی و نداتشن دید کافی توسط خلبان در باند فرودگاه، لغو شده است.
وی اظهار داشت: اکنون 140 پرواز برنامه ای هفتگی توسط شرکت های هواپیمایی ایران ایر، قشم ایر ، آسمان، معراج، کیش ایر، آتا، کارون ایران، ایرتور، کاسپین، پویا، زاگرس و وارش در فرودگاه کرمانشاه انجام می شود.

** جمهوری اسلامی ایران جزیره امن خاورمیانه است
استاندار کرمانشاه با اشاره به اقتدار نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح، گفت: به واسطه همین اقتدار و صلابت است که امروز جمهوری اسلامی به جزیره امن خاورمیانه تبدیل شده است.
هوشنگ بازوند در همایش فرماندهان و مدیران انتظامی استان کرمانشاه که در مهمانسرای پردیس کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: نیروهای خدوم و جان برکف انتظامی با همه توان خود و بدون هیچ چشمداشتی برای دفاع از کیان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می کنند.
وی همچنین با مردمی خواندن نیروی انتظامی، گفت: ماموران پلیس همواره در کنار مردم و نظام بوده اند و با وجود سختی های فراوان شاهد بوده ایم که پلیس همیشه به وظایف خود به خوبی عمل کرده است.

** کشفیات قاچاق سوخت در کشور 200 درصد افزایش یافته است
جانشین فرمانده نیروی انتظامی از افزایش 200 درصدی کشفیات قاچاق سوخت در کشور خبر داد و گفت: طبق آمار رسمی وزارت نفت روزانه شاهد قاچاق 10 میلیون لیتر سوخت به خارج از کشور هستیم که بیشتر آن مربوط به مرزهای جنوب شرق، خلیج فارس و دریای عمان است.
سردار سرتیپ ایوب سلیمانی در حاشیه بازدید از مرزهای خسروی و پرویزخان قصرشیرین افزود: قاچاق کالا به صورت کلی و در هر شرایط دیگری، تاثیر مخرب و اساسی بر اقتصاد و تولیدات ملی دارد و سرمایه ملی را در اختیار یک عده منفعت طلب قرار می دهد.

** وضعیت قاچاق سوخت و احشام در کرمانشاه نگران کننده است
استاندار کرمانشاه با نگران کننده خواندن وضعیت قاچاق سوخت و احشام در استان، گفت: راهکارهایی برای حل این مشکل و کاهش قاچاق اندیشیده شده است.
هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین راهکارهای اندیشیده شده برای کاهش و رفع معضل قاچاق در استان ، فعال کردن کارگروه مرزی به منظور رصد دقیق فعالیت در مرزهاست.
وی ادامه داد: پیشنهادهایی نیز برای فعالیت هر چه بهتر این کارگروه ارائه شده تا با حرکت در مسیری مشخص جلوی قاچاق بی رویه بخصوص در حوزه سوخت و احشام گرفته شود.

** مرزهای کرمانشاه در امنیت کامل قرار دارد
جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه مرزهای استان کرمانشاه در امنیت کامل قرار داشته و هیچ مشکل و پدیده نگران کننده ای وجود ندارد.
وی افزود: در بازدیدی که امروز از بخش عمده ای از مرز 371 کیلومتری استان کرمانشاه با عراق داشتم شرایط مطلوبی بر مرزها حاکم بود و انگیزه و روحیه را می شد در چهره تک تک نیروهای مرزبانی مشاهده کرد.

** آدم ربایان توسط پلیس کرمانشاه دستگیر شدند
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ، از دستگیری 2 آدم ربا که اقدام به ربودن فردی در شهر گیلانغرب کرده بودند، خبر داد و گفت: حوالی ساعت 21 چهارشنبه، یک دستگاه خودروی پژو پارس با 2 سرنشین جلوی یکی از شهروندان را گرفته و به زور اقدام به سوار کردن وی می کنند.
وی ادامه داد: به دنبال اطلاع پلیس از این اقدام، ماموران پلیس به سرعت وارد عمل شده و به سرعت موفق به شناسایی آدم ربایان و مخفیگاه آن ها در یکی از روستاهای ماهیدشت می شوند که پس از هماهنگی مقام قضائی ساعت سه بامداد روز پنجشنبه و تنها پس از 6 ساعت در عملیاتی ضربتی و غافلگیرکننده نسبت به دستگیری هر 2 نفر و آزادی شخص ربایش شده اقدام شد.
سردار امان اللهی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، یک قبضه سلاح نیز کشف شد، گفت: متهمان در بازجویی های مقدماتی علت این کار خود را اختلافات شخصی عنوان کردند.

** قاتل کبدی کار کرمانشاهی در کرج دستگیر شد
فرمانده انتظامی کرمانشاه گفت: فردی که اقدام به قتل یک ورزشکار رشته کبدی در کرمانشاه کرده بود، توسط پلیس آگاهی استان دستگیر شد.
سردار منوچهر امان اللهی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال قتل جوان ورزشکار کرمانشاهی در 19 مرداد امسال، شناسایی و دستگیری قاتل به صورت جدی در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی ادامه داد: جستجو و کارهای اطلاعاتی برای دستگیری قاتل در این مدت ادامه داشت تا اینکه در نهایت فرد قاتل شب گذشته (21 آذر) با تلاش پلیس آگاهی استان در یکی از شهرهای استان البرز دستگیر و به کرمانشاه منتقل شد.
سردار امان اللهی تصریح کرد: در بازجویی های ابتدایی، متهم صراحتا به قتل جوان کبدی کار اعتراف و انگیزه خود را نیز مسائل خانوادگی عنوان کرد.

** کنگره ملی قلب و ورزش در کرمانشاه آغاز شد
نخستین کنگره ملی قلب و ورزش با حضور اساتید، اعضای هیات علمی، متخصصان و دانشجویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی روز پنجشنبه در سرسرای اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه آغاز شد.
رئیس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و دبیرعلمی کنگره قلب و ورزش در آئین آغاز به کار این کنگره گفت: در اولین کنگره قلب و ورزش 187 مقاله علمی ارسال شده که توسط کمیته علمی و داوران 15 مقاله به عنوان سخنرانی، 51 مقاله به عنوان پوستر پذیرفته شده و 14 سخنران مدعو نیز در این کنگره به ارائه مقاله می پردازند.
دکتر علی سروش ، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی در زمینه قلب و ورزش، تبادل اطلاعات بین محققان در زمینه قلب و ورزش، زمینه سازی برای انجام مطالعات جامع، فراهم کردن زیرساخت های مناسب و سهل الوصول اصلاح سبک زندگی و ارتقاء فرهنگ سلامت جامعه را از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره ذکر کرد.
وی محورهای این کنگره سه روزه را علوم بالینی و پایه پزشکی، قلب و عروق، پزشکی ورزشی، فیزیولوژی ورزشی، طب فیزیکی و توانبخشی، علوم دارویی و تغذیه ، سلامت و اصلاح سبک زندگی ، پرستاری و مامایی و پیراپزشکی عنوان کرد.

** عملیات ساخت 20 هزار و 500 واحد مسکونی زلزله زده پایان یافت
رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ، از پایان عملیات ساخت 20 هزار و 500 واحد مسکونی تخریب شده ناشی از زلزله 7.3 دهم ریشتری 21 آبان 96 در مناطق زلزله زده این استان خبر داد.
رضا خواجه ای افزود: همچنین عملیات ساخت 36 هزار واحد مسکونی دیگر برای زلزله زدگان هم اکنون از سوی ستادهای معین بازسازی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در حال انجام است.
وی اظهار داشت: عملیات تعمیر 56 هزار واحد مسکونی آسیب دیده زلزله پارسال غرب کرمانشاه نیز در مناطق زلزله زده با اعطای تسهیلات به مالکان آن ها پایان یافته است.
رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: طبق ارزیابی های صورت گرفته از سوی بنیاد مسکن و با تایید استانداری در جریان زلزله 6.4 ریشتری چهارم آذر 97 روستای چم امام حسن قصرشیرین ، در مجموع چهار هزار و 100 واحد مسکونی در شهرستان های قصرشیرین ، گیلانغرب و سرپل ذهاب آسیب دید که از این تعداد 600 واحد تخریبی و سه هزار و 500 واحد تعمیری است.

** ضعف جدی در زمینه نظارت و کنترل قیمت ها وجود دارد
استاندار کرمانشاه اعلام کرد: در زمینه نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها ضعف جدی وجود دارد و این باید با یک سیستم نظارتی قوی، قیمت ها به شکل میدانی کنترل شوند و با متخلفان برخورد شود.
هوشنگ بازوند در نشست ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: دبیر ستاد تنظیم بازار کشور در نشستی اعلام کرد کشور مشکلی برای تامین کالاهای ضروری ندارد و نیاز کشور در این زمینه تامین شده است.
وی اضافه کرد: فشار گرانی ها بر دوش قشر ضعیف است و نباید اجازه دهیم سودجویان فشار مضاعفی را بر این طیف وارد کنند.
بازوند یادآوری کرد: برخی کالاها مانند روغن، مرغ و تخم مرغ در مغازه ها با قیمت های متفاوتی عرضه می شوند و این قابل قبول نیست.

** تبعیض در ارائه خدمات شهری توجیه ناپذیر است
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، تبعیض بین مردم در مناطق مختلف شهری و توزیع نامتوازن عدالت را توجیه ناپذیر دانست و تاکید کرد خدمت به مردم باید سرلوحه کار باشد و بی توجهی به حاشیه شهر از میان برود.
ماموستا مُلا محمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع شافعی از وضعیت نامناسب خیابان ها، معابر و کوچه های شهرک های حاشیه شهر ابراز نارضایتی کرد و افزود: مردم این شهرک ها به سختی تردد می کنند و در این فصل سرد چشم به یاری مسئولان شهری دارند.
خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص نقشه شکست خورده دشمن گفت: همه باید مراقب باشیم دشمن سرافکنده با ایجاد اختلاف و تزریق ناامیدی به شکاف در میان ملت نپردازد.
وی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی در انزوای بی سابقه ای فرو رفته اند و جهانیان دیگر تاثیری از فریبکاری سیاستمداران در رسانه های غربی نمی گیرند و استقلال طلبی و مطالبات به حق خود را پیگیری می کنند.

**ملت ایران قدردان خانواده های شهدا هستند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، رشد و پیشرفت ایران اسلامی را مرهون فداکاری و رشادت شهدا و استفامت و پایداری خانواده های آنان دانست و گفت: حضور پرشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا را نشانه قدرشناسی ملت ایران از خانواده های شهداست.
آیت‌الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه در مسجد جامع، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از رمزهای پیروزی ملت ایران در برابر دشمنان دانست و افزود: در هیچ کشوری شاهد روحیه شهادت طلبی مردم مانند ملت ایران نیستیم.
امام جمعه کرمانشاه در ادامه خطبه ها بر حمایت از تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: ایران اسلامی امروز در بسیاری از بخش ها به خوداتکایی رسیده و مسئولان باید از صنعت داخلی حمایت های بیشتری کنند.
آیت الله علما همچنین به تقویت صنعت موشکی کشور به عنوان سرآمد تولیدات داخلی اشاره کرد و افزود: این صنعت باید به عنوان یکی از افتخارات ایران اسلامی بیشتر تقویت شود.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.