علی محمد زوراوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کرمانشاه، اسلام آبادغرب، حمیل، روانسر، پاوه، سرارود، کنگاور، سنقروکلیایی، کوزران و دالاهو شهرها و مناطقی هستند که برای امشب دمای زیر صفر درجه را تجربه می کنند.
وی افزود: برای امروز سومار با 21 درجه بالای صفر گرمترین و امشب نیز اسلام آبادغرب با چهار درجه زیر صفر سردترین نقاط استان خواهند بود.
زوراوند با بیان اینکه دمای هوای روزانه و شبانه اکثر مناطق استان تا روز دوشنبه نهایتا یک درجه تغییر داشته باشد، گفت: دمای امروز شهر کرمانشاه در گرمترین حالت به 15 درجه بالای صفر و امشب به منفی یک درجه خواهد رسید.

** 251 میلی متر میانگین بارش باران در استان
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه در ادامه میانگین بارش باران سال زراعی جاری در استان را 251 میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل (اول مهر تا 23 آذر) که 70 میلی متر بوده 260 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 126 درصد رشد نشان می دهد.
وی تصریح کرد: بیشترین بارش باران امسال در پاوه با 448 میلی متر، گواور با 329 میلی متر و حمیل با 307 میلی متر اتفاق افتاده است.
زوراوند، به کم بارش ترین شهرهای استان نیز اشاره کرد و گفت: سنقروکلیایی با 159 میلی متر، قصرشیرین با 164 میلی متر و کوزران با 180 میلی متر کمترین بارش را به خود اختصاص داده اند.
معاون هواشناسی استان همچنین میانگین بارش شهر کرمانشاه را نیز 232 میلی متر عنوان کرد و افزود: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 44 میلی متر بود 426 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 128 درصد رشد نشان می دهد.
وی همچنین اظهار داشت: تا یکشنبه شب پدیده خاصی در سطح استان پیش بینی نمی شود اما از صبح دوشنبه و با ورود یک سامانه بارشی جدید انتظار می رود شاهد بارندگی خوبی تا عصر روز سه شنبه باشیم.
زوراند با بیان اینکه این سامانه بارشی بارندگی خوبی برای اغلب مناطق استان خواهد داشت، گفت: اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه فعالیت این سامانه در روزهای آتی به اطلاع عموم می رسد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.