به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در حسینیه مزار شهدای شهر کرمانشاه برگزار شد و در آن جمعی خادمان اربعین حسینی امسال به نمایندگی از همه خادمان با اهدای لوح، تقدیر شدند.
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در این مراسم با اشاره به توطئه ها و اقدامات تروریستی دشمنان در مقابله با راهپیمایی اربعین حسینی گفت: دشمن در سال های گذشته با استفاده از گروهک های تروریستی این هدف را دنبال کرد اما تلاش‌های آنها بی نتیجه ماند و حتی نتیجه عکس داد.
شهریار حیدری افزود: بر همین اساس با توصیه اندیشکده های غربی و سرمایه سعودی ها و برخی دیگر از دولت های عربی مرتجع، اقدامات فرهنگی با محوریت تفرقه افکنی در ایران و عراق در دستور کار قرار گرفت که نمونه آن در تبلیغات اختلاف افکنانه رسانه‌های ضد ایرانی به وضوح قابل مشاهده بود.
او اظهار کرد: رابطه عمیق بین دو ملت ایران و عراق و هوشیاری مردم، عملیات روانی دشمن برای تضعیف راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی را هم بی‌نتیجه گذاشت و حتی بر اساس اخبار موثق اطلاعاتی و امنیتی از عراق، اثرات و پیامدهای فرهنگی اربعین امسال بسیار بیشتر و بزرگتر از سال‌های گذشته بوده است.
حیدری در ادامه مردم کرمانشاه را نخستین خادمان و استقبال کنندگان از زائران اربعین حسینی توصیف و عنوان کرد: مردم این استان همواره میزبانان خوبی برای زائران اباعبدالله(ع) بوده اند و مرز خسروی سال‌ها تنها دروازه کربلا بوده است.
به گفته او وحدت شیعه، سنی و اهل حق در استان کرمانشاه ستودنی است و وجود مذاهب و فرق مختلف نه تنها هیچ مشکلی در مسیر زائران در این استان ایجاد نکرده که حتی پیروان اهل حق و اهل تسنن از زائران استقبال هم می کنند.

** تحمل سختی‌ها نتیجه فرهنگ اربعین است
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه نیز در سخنانی کوتاه گفت: هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند ده ها میلیون نفر را یکجا جمع و دل های آنها را به خود جذب کند و این کار تنها ثمره دستگاه سیدالشهداست.
آیت الله مصطفی علما خدمت به سیدالشهدا و زائران ایشان را بالاترین افتخار دانست و افزود: به مدد همین فرهنگ و روحیه است که انقلاب اسلامی اکنون در دنیا مقتدر و مطرح است و مردم فشارها و مشکلات را تحمل می کنند.
فضل الله رنجبر، فرماندار شهرستان کرمانشاه هم کارنامه این استان در خدمتگزاری به زائران را درخشان عنوان و اظهار داشت: باید فرهنگ و پیام اربعین را ترویج و تقویت کنیم زیرا این تنها رمز پیروزی و اتحاد ماست.

** رشد 40 درصد موکب ها
همچنین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: بیش از 90 درصد از زائرانی که از مرز مهران وارد عراق شدند کرمانشاه را به ‌عنوان مسیر رفت و برگشت خود انتخاب کردند.
بهمن صحرایی اظهار داشت: با وجود موانع موجود، تعداد موکب های استان از شهرستان کنگاور تا منطقه حمیل در مرز ایلام 40 درصد بیشتر از سال 96 بود.
او همچنین از تلاش و پیگیری برای تامین زمین با هدف ایجاد دست‌کم یک زائرسرای دائمی در استان خبر داد و گفت: در صورت تامین زمین، ستاد بازسازی عتبات عالیات با کمک خیران آماده احداث این زائرسراهای دائمی در استان خواهد بود.
صحرایی ابراز امیدواری کرد که موانع بازگشایی مرز خسروی در سال آینده مرتفع و این مسیر تاریخی به عتبات عالیات، برای زائران ایرانی باز شود.
اربعین حسینی امسال مصادف با هشتم آبان بود و براساس توافق بین مسئولان کشورمان و طرف عراقی قرار بود 500 هزار نفر از مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین عازم عتبات شوند اما به دلیل احتمال ایجاد مشکلات امنیتی در استان دیالی، عراق با بازگشایی خسروی موافقت نکرد.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین و 196 کیلومتری مرکز استان کرمانشاه قرار دارد و از دهها سال پیش گذرگاه و دروازه عبور زائران عتبات عالیات بوده است.
امسال بیش از 62 درصد زائران ایرانی معادل یک میلیون و 200 هزار نفر از مرز مهران عازم مراسم معنوی اربعین شدند.
7444/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.