به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل الله رنجبر روز پنجشنبه در نشست دهیاران و روسای شورای اسلامی بخش مرکزی کرمانشاه افزود: ماندگاری روستاییان فقط برق، آب و آسفالت و آنتن دهی تلفن همراه نیست بلکه باید شرایط اشتغال آنها نیز فراهم شود.
او اضافه کرد: دولت و نظام برای اشتغال پایدار روستاییان تسهیلات ارزان قیمت ویژه قرار داده است که سرمایه گذاری جز با مشارکت روستاییان امکان پذیر نخواهد بود.
وی در ادامه با بیان اینکه در مرحله اول تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری شهرستان کرمانشاه 70 میلیارد جذب سرمایه داشته است از دهیاران و شورای های اسلامی خواست با احساس قومی گری و فامیل بازی مانع سرمایه گذاران نشوند.
رنجبر همچنین امنیت و مشارکت مردمی را 2 مولفه ضروری و جدی برای جذب تسهیلات و سرمایه گذاران دانست و اظهار داشت: بدون ایجاد حس امنیت و همدلی و همکاری خود مردم روستا اشتغال و توسعه در روستا رقم نخواهد افتاد.
فرماندار کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود به منابع محدود دولت در انجام همه طرح و پروژه ها اشاره کرد و بیان داشت: این نگاه که منتظر باشیم دولت پروژه ها و طرح ها را انجام دهد باید کنار بگذاریم و باید در کنار دولت با مشارکت و انسجام برنامه ها را به انجام برسانیم.
رنجبر در ادامه افزود: در دنیا این تفکر که دولت نمی تواند همه کارها را انجام بدهد، ثابت شده و توسعه فقط با راه اندازی کمپین های مردمی و تقویت مشارکت ها در سایه امنیت میسر می شود.

** بخش مرکزی کرمانشاه از 10 شهرستان استان بزرگتر است
بخشدار بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه نیز در این نشست ایجاد اشتغال روستایی را اولویت اول همه دستگاه ها دانست و گفت: کمیته توسعه روستاها در این بخشداری راه اندازی شده است.
علی فتحی هدف از راه اندازی تیم توسعه روستاها در بخشداری مرکزی را شناسایی پتانسیل ها و ظرفیت های روستاها تابعه برای جذب سرمایه گذار دانست و اظهار داشت: کاهش محرومیت روستاها فقط با اشتغالزایی و سرمایه گذاری رفع می شود.
او در ادامه وسعت بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه را از وسعت 10 شهرستان استان بیشتر دانست و گفت: جمعیت این بخش با 65 هزار نفر از جمعیت 6 شهرستان استان نیز بیشتر است.
فتحی با بیان اینکه فقط 14روستای این بخش بالای یک هزار نفر جمعیت دارد اظهار داشت: بخش مرکزی کرمانشاه 250 روستا دارد که 184 روستای آن بالای 20 خانوار است
بخشدار مرکزی کرمانشاه در ادامه گفت: شهر بزرگ کرمانشاه در این بخش قرار دارد و به تبع آن بیشتر کارخانجات و تولیدی ها بزرگ استان در این بخش قرار داد و به تبع آن بسیار از ناهنجاری های اجتماعی شهر بزرگ کرمانشاه نیز به این بخش سرایت کرده است.
فتحی همچنین گفت: بیشتر سراب ها و تالاب ها، رودخانه قره سو و قلعه پرآو مناطق حفاظت شده در استان در بخش مرکزی کرمانشاه قرار دارد که نیازمند توجهات زیست محیطی است.
شهرستان کرمانشاه بیش از 53 درصد از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه را در خود جای داده و دارای چهار بخش است.
3209/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.