به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت حاتمی روز دوشنبه در همایش ملی توسعه پایدار، فرصت ها، چالش ها و چشم انداز استان که در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد؛ توسعه را مقوله ای چند بعُدی دانست که با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان سیاست گذاری در این زمینه آن را چند برابر پیچیده تر کرده است.
او با بیان اینکه توسعه بدون مشارکت نخبگان جامعه و اقشار مختلف مردم امکان پذیر نیست ، افزود: خوشبختانه تجربه های موفق و شکست خورده برای الگوبرداری و سیاستگذاری توسعه استان به راحتی در دسترس است.
وی در ادامه یکی از مبانی مشترک همه الگوهای موفق توسعه و رشد اقتصادی در جهان را توجه جدی به پرورش نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی عنوان کرد و افزود: کاهش بیکاری و تورم موضوع کلید حل بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی استان است.
حاتمی همچنین مقوله اعتماد دولت و مردم را یکی از مهم ترین موضوعات توسعه خواند و اظهار داشت: برای جلب اعتماد مردم به دولت در سند توسعه استان؛ راه اندازی چند برنامه تسهیل گر مراودات در راستای فرآیند الکترونیکی کردن خدمات دولت در کنار بهاء دادن به تشکل های محلی، اجتماعی و راه اندازی تشکل های بخش خصوصی توجه شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با بیان اینکه کاهش فشار بر محیط زیست کرمانشاه یکی از محورهای جدی توسعه استان است ، گفت: یرای توسعه کرمانشاه پنج محور اصلی دیده شده است.
حاتمی بهبود فضای کسب و کار و ارتقاء هوشمند توانمندسازی را بر مبنای نظریه کار سخت هوشمند یکی از این محورها ذکر کرد و افزود: استان کرمانشاه در فضای کسب و کار در رتبه های آخر کشور است که یکی از دلایل آن عدم جسارت و ریسک پذیری مدیران در انجام کارهاست که درصددیم با راه اندازی نظام اکترونیکی و مانیتورینگ آن را در استان ارتقاء دهیم.
او ایجاد زیرساخت های قانونی و حقوقی، رشد سرمایه گذاری، توانمند سازی نیروی انسانی و ارتقاء مشارکت آنها، توجه به مقوله تجارت و روابط خارجی از دیگر محورهای توسعه ای استان بر شمرد.
حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود حمایت از بخش تولید و فعال کردن واحدهای اقتصادی راکد را یکی دیگر از مهم ترین ماموریت ها و محورهای توسعه استان اعلام کرد که در اولویت مجموعه مدیریت اقتصادی استان برای کاهش بیکاری است.
او در ادامه توجه به مزیت اقتصادی استان مانند پتانسیل خوب کشاورزی، داشتن آب و خاک مناسب و کافی، گردشگری و میراث فرهنگی خوب ، معادن و مرز مشترک با یک کشور خارجی برای تجارت را در کنار خلق مزیت های جدید اقتصادی استان را از دیگر شاخص های توسعه استان در سند توسعه کرمانشاه نام برد.
حاتمی توجه به مشاغل خرد اقتصادی مردم را از دیگر محورهای مهم اقتصادی برنامه توسعه استان برشمرد و اظهار داشت: در سند توسعه توانمندسازی اقشار مختلف جامعه توجه می شود.
این مقام مسئول در پایان بیان داشت: سند توسعه استان کرمانشاه در مرحل پایانی است و بزودی جزئیات کامل هر یک از محورهای توسعه اقتصادی استان اطلاع رسانی می شود.
همایش ملی توسعه پایدار، فرصت ها، چالش ها و چشم انداز استان کرمانشاه روز دوشنبه با حضور مسئولان ، اساتید دانشگاه و صاحبنظران کشوری و استان در سرسرای اجتماعات شهید علیمحمدی دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز شد.
در این همایش یک روزه در 2 نوبت صبح و عصر در مجموع 25 سخنرانی ارائه شد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت رتبه اول بیکاری و سوم تورم در کشور را دارد.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.