به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری و نوجوانان استان کرمانشاه در این همایش گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در کانون فعالیت های زیادی در مورد مطالعه و کتاب صورت گرفته است.
«مهناز فتاحی» همچنین افزود: در ایام تابستان 45 طرح کتابخوانی در مراکز کانون پرورش فکری برگزار شد و 6 ایستگاه کتابخوانی نیز در سطح بوستان های استان برپا شده است.
او با بیان اینکه در این طرح 188 هزار کتاب به بچه ها امانت داده شد، گفت: کودکان در این طرح ها بیشتر با کتاب آشنا و مانوس شدند.
او در ادامه این مراسم به دانش آموزان یادآور شد، بزرگترین معجزه دین اسلام قرآن است و خداوند اولین چیزی به حضرت محمد (ص) فرمودند (اقراء) خواندن بود.
فتاحی ریشه توانمند، رشد و پیشرفت کودکان را در کتاب خوانی دانست و از مربیان و معلمان کانون پرورش فکری که در راستای تشویق و ترویج کتابخوانی تلاش می کنند، قدردانی کرد.
وی کودکان را دوستداران قصه و کتاب خواندن دانست زیرا آنها در این سنین کنجاوانه مشتاق دانستن هستند و این وظیفه مسئولان و والدین است شرایط را برای کتاب خواندن آنها فراهم کنند.

** در مدارس محفوظات بیشتر از مهارت زندگی اهمیت داده می شود
در ادامه این همایش «رفیع افتخار» نویسنده برتر کشور که تاکنون 50 عنوان کتاب در حوزه کودک به رشته تحریر در آورده است؛ کتاب خوانی را باعث رشد تخیل و پرورش ذهن نقادانه کودکان دانست و گفت: در مدارس متاسفانه به جای آموزش مهارت زندگی بیشتر به محفوظات درسی اهمیت داده می شود.
او اضافه کرد: اگر به دانش آموزان روزی فقط یک ربع ساعت کتاب خواندن آموزش داده شود، در سال به طور میانگین هر دانش آموز 15 کتاب می تواند بخواند و این برای ارتقا فرهنگ و رشد جامعه بسیار با اهمیت است.
افتخار با اشاره به فرهنگ نهادینه شده کتابخوانی در کشورهای صاحب فن آوری فضای مجازی و اینترنت بیان داشت: به هیچ وجه نمی توان فضازی مجازی و اینترنت را بهانه ای برای کتاب نخواندن قلمداد کرد زیرا در کشورهای صاحب فن آوری مانند کانادا مردم از ساعت پنج صبح برای خرید یک کتاب در هوای سرد صف می کشند.
نویسنده کتاب بنفشه می خندند ، سه نقطه، از خودت بنویس و مسیر زرد در پاسخ بهانه گرانی کتاب نیز گفت: قیمت کتاب با نرخ برخی از خوراکی ها که دانش آموزان طی روز می خورند و برای آنها هم کلی ضرر دارد اصلا قابل مقایسه نیست.
در این همایش دانش آموزان به اجرای سرود، نمایش های عروسکی و کتاب خوانی پرداختند.
در پابان این آیین از دانش آموزان کتابخوان و مربیان برتر در حوزه کتاب خوانی کانون پرورش و فکری کودکان استان کرمانشاه با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
40 مرکز کانون پرورش کودکان و نوجوانان اکنون در استان کرمانشاه فعال است.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که حدود 21 درصد از این جمعیت زیر 15 سال سن دارند.
حدود 100 هزار کودک و نوجوان در طول سال از برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بهره مند می شوند.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.