به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری روز شنبه در آیین اهدا 27 دستگاه ماشین آلات عمرانی به شهرداری های مناطق زلزله زده استان که در سرسرای امید استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ساماندهی تجهیزات ایمنی یکی از مسایلی است که باید مورد توجه شهرداری ها قرار گیرد که مشکلات و کمبودهایی در این زمینه وجود دارد و به دنبال رایزنی های انجام شده توانستیم اطلاعات خوبی از آخرین وضعیت تجهیزات ایمنی و آتش نشانی شهرداری ها را احصا کنیم.
وی ادامه داد: به دنبال این اطلاعات، مواردی که قابل احصا است ، مشخص شد و بنا به نیاز و فراخور روز این تجهیزات باید ارتقا پیدا کند.
وی با بیان اینکه ارتقا خدمات شهروندان نیز نیازمند ارائه خدمات بیشتر است، افزود: گاه برخی شهرداری ها بنابر اشتباه به سمتی می روند که گمان می کنند بدنه باید بزرگ شود و در این بین شهرداری هایی نیز وجود دارند که به خوبی از توان بخش خصوصی استفاده می کنند.
سالاری افزود: این اعتبار باید با مدیریت و نظارت شهرداران و شورای شهر در محل مناسب هزینه شود و به هیچ عنوان هیچ یک از این مبالغ به هزینه جاری باز نگردد چرا که هزینه های جاری باید کاهش یابد و مدیریت شود.
وی از نداشتن درآمد پایدار به عنوان ضعف دیگر شهرداری ها یاد کرد و گفت: از آخر سال گذشته جلسات متعددی با شهرداران استان برگزار شده و به این سمت و سو رفته ایم تا درآمد پایدار را در راستای اشتغال ایجاد کنیم و اعتبارات باید به سمتی برود تا موجب ارتقا اشتغال شود.
سالاری از نبود نقشه تاسیسات زیربنایی شهری به عنوان یکی از ضعف ها در زلزله سال گذشته کرمانشاه یاد کرد و ادامه داد: تهیه این نقشه باید یکی از اولویت ها ما باشد تا در زمان وقوع حادثه به آن رجوع کنیم و به دنبال به روز کردن خدمات شهری باشیم.
این مسئول به کمک شهرداری در زمینه بازگشت حیات و بازسازی شهرهای مناطق زلزله زده تاکید کرد.
در پایان این مراسم، 27 دستگاه خودرو و ماشین آلات عمرانی به شهرداری های مناطق زلزله زده استان به ارزش هفت میلیارد و 700 میلیون تومان که با همت شهرداری و شورای شهر تهران خریداری شده بود به شهرداری های مناطق زلزله زده اهدا شد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
بیش از 70 درصد از جمعیت استان کرمانشاه در شهرها زندگی می کنند.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.