محمودرضا مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بیمارستان 15 آذر سال 96 و بلافاصله بعد از وقوع زلزله 7.3 ریشتری زلزله 21 آبان سال گذشته با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.
او گفت: بیمارستان شهدای سرپل ذهاب سال گذشته براثر زلزله دچار آسیب شد و با توجه به تعداد بالای مجروحان وجود یک بیمارستان بسیار ضرورت داشت.
وی با اشاره به اینکه ساختمان فعلی بیمارستان بانگر پیش از این آسایشگاه و خوابگاه سپاه بود، اظهار داشت: این ساختمان از ابتدای آذر ماه سال گذشته برای راه اندازی یک بیمارستان موقت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت و در یک اقدام جهادی بیمارستان بانگر ظرف مدت حدود 2 هفته در 15 آذرماه راه اندازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این بیمارستان را ترکیبی از سوله و کانکس دانست و گفت: تمام امکانات و خدمات یک بیمارستان معمولی به جز بحث هتلینگ در آن فراهم شده است.
مرادی با بیان اینکه بیمارستان بانگر دارای 55 تختخواب است، افزود: در این بیمارستان چهار تخت ICU و CCU، هشت تخت زایمان و 16 تخت اورژانس، 2 اتاق عمل و هشت تخت دیالیز نیز در این بیمارستان فعال شده است.
مرادی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از 145 هزار نفر به اورژانس این بیمارستان و بیش از 70 هزار نفر نیز به کیلینک تخصصی بیمارستان که کمی با آن فاصله دارد مراجعه کرده اند و در مجموع در یک سال این بیمارستان بیش از 210 هزار مراجعه کننده سرپایی داشته است.
وی اضافه کرد: همچنین در یک سال فعالیت این بیمارستان بیش از هشت هزار و 800 نفر در آن بستری شدند و بیش از سه هزار و 400 عمل جراحی کوچک و بزرگ و بیش از 840 زایمان طبیعی در این بیمارستان انجام شده است.
او در ادامه با اشاره به ادامه فعالیت این بیمارستان گفت: تازمانی که بیمارستان سرپل ذهاب که کار مقاوم سازی آن عملا پایان گرفته و تا 2 هفته دیگر آغاز به کار می کند، شروع به کار نکند، بانگر همچنان به کار خود ادامه می دهد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.