علی محمد زوراوند عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از پاوه، شهرستان کنگاور نیز 42.3 میلی متر و سرپل ذهاب با 38 میلی متر در رده های دوم و سوم شهرهای پربارش قرار گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته جوانرود و روانسر هر کدام با 38.5 میلی متر بارش رده های بعدی در خصوص بیشترین مقدار بارش را به خود اختصاص دادند.
زوراوند ادامه داد: شهرستان اسلام آبادغرب با 31.6 میلی متر، بخش ماهیدشت با 31 میلی متر و شهر سرارود با 24.4 میلی متر نیز وضعیت بارش مناسبی داشتند.
معاون هواشناسی کرمانشاه همچنین به بارندگی در شهر کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت 20 میلی متر بارش برای مرکز استان به ثبت رسید تا کرمانشاه نیز جزو شهرهای پربارش استان باشد.
وی با بیان اینکه تقریبا از صبح امروز بارش ها متوقف شده است، افزود: با این وجود انتظار می رود بارش ها کم و بیش تا صبح روز یکشنبه آینده در نقاط مختلف استان ادامه پیدا کند.
زوراوند گفت: نقشه های پیش یابی نشان می دهد بارش باران از عصر امروز در نواحی مختلف آغاز و به تناوب تا صبح فردا (شنبه) ادامه یابد به گونه ای که این بارش ها سبب آبگرفتگی معابر عمومی و در برخی نقاط سیلاب های محلی شود.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه تصریح کرد: بارش علاوه بر ارتفاعات و گردنه های مرتفع، ممکن است در برخی از نواحی سردسیر به شکل برف نیز مشاهده شود.
وی همچنین از کاهش 2 تا 3 درجه ای دمای شبانه هوا در نقاط مختلف استان طی 48 ساعت آینده نسبت به امشب خبر داد و گفت: برای امشب احتمال می رود دمای سنقروکلیایی و کنگاور برای شنبه و یکشنبه شب نیز دمای این شهرها به اضافه اسلام آبادغرب، حمیل، کوزران، دالاهو و گواور به زیر صفر درجه برسد.
میانگین بارش های سال زراعی جاری (اول مهر تا 16 آذر) نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 280 درصد و نسبت به دوره بلند مدت حدود 100 درصد رشد نشان می دهد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.