محمد امین عزیزی روز جمعه به خبرنگار ایرنا افزود: سه تیم امداد و نجات هلال احمر سرپل ذهاب روز گذشته از ساعت 13 تا 23 اقدام به امدادرسانی ، تخلیه آب در مناطق مسکونی و معابر این شهرستان کردند.
وی همچنین اعلام کرد: به دنبال بارش برف نیروهای جمعیت هلال احمر به سرنشینان ۳۵ خودرو گرفتار شده در برف و کولاک در شهرستان سنقر و کلیایی امداد رسانی کردند.
عزیری افزود: تیم های امداد و نجات هلال احمر به ۸۵ مسافر گرفتار شده در برف و کولاک در محور «مله ماس» که به بستن زنجیر چرخ و امدادرسانی نیاز داشتند، کمک کردند.
بارش باران و برف طی سه روز اخیر اکثر مناطق استان کرمانشاه را فرا گرفته است و برخی از زلزله زدگان که به دلیل آماده نشدن منازلشان هنوز در چادر و کانکس زندگی می کنند، دچار مشکل شدند.
در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 تلفات جانی نداشتیم ولی 771 نفر دچار جراحت سطحی شدند.
بر اثر این زمین لرزه 600 واحد مسکونی در مناطق غربی استان کرمانشاه تخریب و سه هزار و 500 واحد هم نیاز به تعمیر پیدا کردند.
این زلزله پس لرزه زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته بود که در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
تاکنون عملیات ساخت بیش از 90 درصد منازل آسیب دیده از زلزله در مناطق روستایی و بیش از 60 درصد مناطق شهری بازسازی شده است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.