به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیر موسسه تحقیقاتی جوادالائمه (ع) در این آیین در سخنانی با گرامیداشت یاد شهدا و همچنین بزرگداشت جانباختگان زلزله پارسال غرب کرمانشاه گفت: تفکر توحیدی یک تفکر تکاملی است و روح و جسم انسان را به سمت تعالی هدایت می کند.
آیت الله مهدی احدی افزود: انسان نباید تخریب جسمی را تخریب بداند زیرا مهم تخریب نشدن روح انسان است زیرا قرآن کریم می فرماید خداوند است که می میراند و زنده می کند و همه چیز در دست خداوند و تحت قدرت و اراده اوست.
امام جمعه سرپل ذهاب نیز در این آیین با بزرگداشت یاد شهدا و جانباختگان زلزله گفت: ما باید با بصیرت در مسیر شهدا گام بر داریم و امروز کشور ما ، بیش از هر زمان دیگری به ترویج فرهنگ مقاومت در جامعه نیاز دارد.
حجت الاسلام جواد فاطمی نسب افزود: سرپل ذهاب قدمگاه و محل شهادت بیش از یک هزار و 800 شهید دوران دفاع مقدس بوده است و ملت ایران قدر رشادت و ایثار و مقاومت مردم شهرستان را در برابر دشمن بعثی دانسته و خود را به نوعی مدیون به این مردم می دانند.
وی اظهار داشت: ملت ایران اسلامی در روزهای بعد از زلزله دین خود را به سرپل ذهاب ادا کرده و به یاری زلزله زدگان شتافتند که قابل تحسین است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد که برای دفاع از کشور، 803 شهید ، 163 آزاده و 840 جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
3012/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.