به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌اکبر محسنی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت 16 آذر روز دانشجو در سرسرای جلسات حوزه ریاست دانشگاه رازی اظهار داشت: برنامه های دانشگاه برای پویایی و نشاط دانشجویان تنها به 16 آذر منتهی نشده و ارتقای سطح علمی، سیاسی و اجتماعی از مهم ترین اهداف دانشگاه در کنار افزایش نشاط و پویایی دانشجویان است.
وی با بیان اینکه برگزاری کرسی های آزداندیشی بیشتر در راستای معرفت افزایی اساتید دانشگاهی است، گفت: گرچه مخاطبان این برنامه اساتید هستند ولی شرکت برای عموم آزاد است و تا آخر سال 2 هفته یک بار این برنامه در دانشگاه برگزار می شود.
این مسئول ادامه داد: سعی می شود در این برنامه ها از بیان مسایل نامرتبط و ناکارآمد خودداری شود و بیشتر به ارائه مسایل در ارتباط با دانشگاه و استان پرداخته شود.
وی با تاکید براینکه 16 آذر یادآور بخشی از هویت سیاسی مراکز علمی است از انتشار 33 نشریه سیاسی و 42 نشریه علمی در دانشگاه رازی خبر داد.
وی افزود: تاکنون هشت تریبون آزاد در دانشگاه برگزار شده که این برنامه ها در هفته آینده نیز برگزار می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی از برگزاری حدود 18 کارگاه مهارتی، آموزشی و فرهنگی توسط تشکل ها خبر داد.
او با تاکید براینکه باید قدردان ایام الله باشیم از این عنوان به معنای روزهایی یاد کرد که انسان در مسیر استقلال، آزادی و مبارزه با استکبار گام برداشته است.
دانشگاه رازی هم اکنون دارای 10 دانشکده و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی بوده و با بهره گیری از دانش و تخصص 10 استاد، 49 دانشیار، 250 استادیار، 46 مربی، و در مجموع 355 عضو هیات علمی در 39 گروه آموزشی و تعداد 12 هزار و 347 نفر دانشجو در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به فعالیت خود ادامه می دهند.
بیش از 100 دانشجوی خارجی نیز هم اکنون در دانشگاه رازی مشعول به تحصیل هستند.
8066/7460
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.