به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدابراهیم الهی تبار روز چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی کرمانشاه که به مسئله حاشیه نشینی در استان اختصاص داشت از همه دستگاه های اجرایی دولتی و غیردولتی خواست توصیه ها کردن را کنار بگذارند و فقط در مقام عمل به حل مشکلات حاشیه نشین در استان بپردازند.
او همه را در مقابل معضل حاشیه نشینی مسئول دانست و گفت: اکثر خانواده های حاشیه نشین به دلیل کم توانی مالی در این محل ها ساکن هستند و وظیفه همه است طبق دیگر مناطق شهری به این محله ها نیز خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی و فرهنگی یکسان ارائه دهند.
الهی تبار با بیان اینکه دفاتر تسهیل گر برای شناسایی دقیق و علمی نوع آسیب های اجتماعی هر محل ایجاد شده است ، گفت: باید دیدگاه ها و نگرش ها را نسبت به حاشیه نشین ها عوض کنیم و برای خدمت رسانی به آنها تمام تلاش خود را انجام دهیم.
او مشکلات حاشیه نشینی استان را حاصل بی توجهی چند دهه اخیر دانست و گفت: در طول این سالها به مسئله حاشیه نشینی کم توجهی شده برای همین مشکلات اجتماعی و فرهنگی مضاعفی ایجاد شده که برای جبران کمبودها نیاز به اعتبارات فراوانی داریم.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه با اشاره به مشکلات حاشیه نشینی شهر هرسین اظهار داشت: حاشیه نشینی در شهر هرسین به طور ویژه در دستور کار است.

** حاشیه نشینی منشا بزه های اجتماعی است
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به بزه های اجتماعی شهرک های حاشیه نشین گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی استان مربوط به محلات حاشیه نشین است که برای پیشگیری از آنها باید برنامه جدی طرحی شود.
منوچهر امان الهی با ارائه گزارشی از جرایم حاشیه نشین های استان افزود: روزی نیست نیروی انتظامی در این محلات طرح اجرا نکند، مشکلات اجتماعی، انواع بزه ها در این محلات بسیار گسترده است و باید فکر جدی و اساسی برای آنها کرد.
وی مهم ترین برنامه برای کاهش بزه های اجتماعی را فرهنگی دانست و گفت: با ارتقای خدمات شهری نظیر بهداشت و درمان، آموزش و فرهنگی و کمک به توانمند سازی اقتصادی می شود بسیاری از بزه ها کاهش داد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارد که 411 هزار نفر آن ها در بافت های فرسوده و حاشیه شهرها زندگی می کنند.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.