به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل الله رنجبر روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ، خواستار همت و اراده جمعی تمام مسئولان ارشد استان برای دریافت ردیف اعتبارات ملی برای حل مشکلات حاشیه نشینی شهر کرمانشاه در بودجه سال 98 شد.
وی اعتبارات استانی برای حل مشکلات اجتماعی و ارائه خدمات شهری به 26 محله حاشیه نشین شهر کرمانشاه را به هیچ وجه جوابگو ندانست و از نماینده ولی فقیه در استان و معاون امنیتی و سیاسی استانداری خواست پیگیر اعتبارات ملی برای این موضوع شوند.
او با قدردانی از دفاتر تسهیل گری که در مناطق حاشیه نشین ارائه خدمت می کنند، گفت: تمام پروژه ها و طرح هایی که در مناطق حاشیه نشین باید اجرا شود ، برای عملیاتی شدن آماده است و فقط نیازمند اعتبارات هستیم.
رنجبر در ادامه با بیان اینکه 13 محله حاشیه نشینی حاد و اولویت دار در شهر کرمانشاه برای دریافت خدمات شهری و فرهنگی شناسایی شده بیان داشت: برای رسیدگی به مسائل حاشیه نشینی حمایت ها باید مستمر و پایدار باشد تا به نتیجه برسیم وگرنه باز مشکلات تکرار می شوند.
فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه ستاد بازآفرینی پایدار شهری در دستور کار قرار دارد، گفت: اکثر خانوارهای حاشیه نشینی به علت بنیه ضعیف مالی در حاشیه شهر زندگی می کنند بنابراین باید تمام تلاش خود را انجام بدهیم اتا از خدمات یکسان شهری برخوردار شوند.

** باید جلوی حاشیه نشینی های تازه گرفته شود
نماینده دادستان کرمانشاه نیز در این جلسه خواستار جلوگیری از به وجود آمدن حاشیه نشینی جدید در شهرهای استان شد و گفت: افراد سودجو با استقااده از خلاء های قانونی اراضی کشاورزی را قطعه بندی کرده و به مردم می فروشند و مردم را با مشکل حاشیه نشینی مواجه می کنند.
ایمانی مقدم به قانون منع فروش اراضی کشاورزی با کاربری مسکونی اشاره کرد و گفت: به تازگی افراد سودجو در حاشیه شهر هرسین اراضی کشاورزی را قطعه بندی کرده و به تعداد زیادی از مردم به عنوان اراضی شهری بدون رای کمیسیون ماده پنج فروخته اند و حاشیه نشینی ایجاد شده و حاکمیت مجبور است برای مردم آنجا ارائه خدمات دهد.
وی در ادامه یکی از عوامل حاشیه نشینی را فروش اراضی ارزان قیمت در حواشی شهرها دانست و گفت: هزینه ساخت و ساز در همه جای استان یکسان است ولی اراضی مرکز شهر چند برابر حاشیه فروخته می شود به همین دلیل مردم کم توان به حاشیه شهرها هجوم می برند.
از 256 هزار نفر حاشیه نشین استان کرمانشاه 227 هزار نفر آن ها در حاشیه شهر کرمانشاه زندگی می کنند
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.