به گزارش خبرنگار ایرنا، عزیزالله مهدیان یکشنبه شب در نشست مشترک شورای برنامه ‌ریزی و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه در سرسرای جلسات استانداری افزود: تمام تلاش ما این است که کار احداث واحدهای روستایی تا پایان سال جاری به پایان رسیده و مردم در منازل خود ساکن شوند.
وی همچنین با اشاره به وارد آمدن خسارت به 106 هزار واحد مسکونی در جریان زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته، گفت: 65 هزار واحد از این تعداد نیاز به تعمیر داشتند که اقدام لازم برای این کار با پرداخت تسهیلات به آن ها صورت گرفت.
مهدیان با بیان اینکه کار آواربرداری توسط 900 دستگاه ماشین آلات انجام شد، گفت: تاکنون کار تعمیر 54 هزار واحد تعمیری به پایان رسیده و مابقی نیز در حال انجام است که البته تاخیر در بازسازی آن ها به دلیل عدم تمایل صاحبان این واحدها بوده است.
معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور همچنین با بیان اینکه کار ساخت و ساز در شهر نیز ادامه دارد، افزود: در مناطق شهری به خاطر وجود یکسری کارهای قانونی نظیر گرفتن پروانه ساخت و تائید نظام مهندسی کارها با تاخیر آغاز شده ولی ساخت و ساز در حال انجام است.
وی ادامه داد: اکثر واحدهای تخریبی در شهرها خصوصا سرپل ذهاب که بیشترین حجم تخریب را داشت عملیات احداثشان آغاز و اسکلت گذاری شده اند و تلاش می شود که تا پایان شهریور سال آینده همه واحدها به بهره برداری برسند.
مهدیان خاطرنشان کرد: البته طبق جدول زمانبندی، کار پایان ساخت و ساز در مناطق شهری و بهره برداری از همه واحدهای احداثی پایان سال 98 اعلام شده است که البته تلاش می کنیم تا ابتدای پائیز این کار صورت گیرد.
این مقام مسئول در ادامه از پیشرفت کارها ابراز رضایت کرد و گفت: همکاری همه دستگاه ها باعث شد تا کارها طبق روال پیش برود و از جدول زمانبندی عقب نمانیم.
وی همچنین در پایان از بانک ها به خاطر پرداخت به موقع تسهیلات به زلزله زدگان و همکاری مردم با مسئولان امر نیز قدردانی کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
در این حادثه 620 تن کشته و 12 هزار و 386 نفر نیز مصدوم شدند.
7458/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.