ابراهیم شکیبا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: واکسن آنفلوآنزا با توجه به شروع فصل سرما و احتمال شیوع بیماری آنفلوانزا و در راستای پیشگیری و تقویت سیستم ایمنی افراد در معرض خطر در این مناطق تزریق شد.
وی اظهار داشت: این برنامه براساس دستور العمل کشوری برای گروه های شناسایی شده با مساعدت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کارشناسان بیماری های واگیر در تمام شهرستان های تابعه صورت گرفت.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به حساسیت و اهمیت بیشتر مناطق زلزله زده در این خصوص گفت: این برنامه از هشتم مهرماه با تهیه برنامه عملیاتی و سازماندهی تیم های سیار و مستقر در مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت انجام شده است.
در زلزله 6.4 ریشتری شامگاه یکشنبه چهارم آذر غرب کرمانشاه 771 نفر مصدوم شدند.
سه هزار و 800 واحد مسکونی تاکنون از سوی 47 تیم ارزیاب از ستادهای معین در مناطق زلزله زده مورد ارزیابی قرار گرفته که در مجموع با توجه به بازسازی و تعمیر 80 درصد واحدهای مسکونی این مناطق، آسیب جدی به واحدهای مسکونی وارد نشده و 20 درصد واحدها در حد تعمیری هستند.
در 12 روستای اصلی کانون زلزله در شهرستان های قصرشیرین و گیلانغرب نیز ارزیابی ها انجام شده است و 160 واحد مسکونی در مجموع دچار خسارت شده اند که این واحدها همگی تعمیری هستند.
این زلزله پس لرزه زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته بوده که در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.