محسن صالحی نیا روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این اعتبار برای ایجاد زیرساخت ها و توسعه 29 واحد صنعتی این شهرستان اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: از مجموع واحدهای تولیدی فعال در سرپل ذهاب برای دریافت تسهیلات 26 واحد صنعتی هم اکنون ضمانت نامه هایشان تحویل شده و سه واحد نیز در دست بررسی است.
معاون امور صنایع وزیر صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد: هم اکنون 28 واحد در شهرک صنعتی سرپل ذهاب با ظرفیت اشتغال 400 تن فعال است.
صالحی نیا ، با اشاره به بازدید از شهرک صنعتی سرپل ذهاب افزود: از سال گذشته اقدام های نسبتا وسیعی برای کمک به بازسازی و برگشت واحدها به چرخه تولید از عملیات زیرساختی تا آواربرداری شهرک و اصلاح زیرساخت ها انجام شده که امروز به طور کامل مشهود است.
وی ادامه داد: نیاز است برای فعالیت واحدهای تولیدی اقدام هایی با تکمیل زیرساخت ها با ظرفیت مناسب و شرایط اقتصادی مطلوب انجام شود که در این خصوص صندوق ضمانت صادرات به کمک آمده و تسهیلات 18 میلیارد تومانی برای واحدها مصوب شده است.
این مسئول ادامه داد: برای خرید برخی ماشین آلات ، با توجه به محدودیت های منابع مالی و همچنین بالا رفتن هزینه ها برای بازگشت واحدها به چرخه تولید و همچنین تامین سرمایه در گردش نیاز است سازمان صمت استان و شرکت شهرک های صنعتی کمک کنند و در این زمینه نیازمند همکاری بانک ها نیز در نرخ سود تسهیلات و تامین ضمانت نامه ها برای واحدهای تولیدی هستیم.
او گفت: به صنعتگران نوید می دهیم بتوانیم در جهت توسعه واحدهایشان همکاری لازم را داشته باشیم و در راستای مشکلات آن ها گام بر داریم.

** تلاش مسئولان رفع مشکلات واحدهای تولیدی است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در جریان این بازدید مشکلات واحدهای تولیدی که در زلزله و یا قبل از آن وجود داشت مطرح شد و تلاش مسئولان بر رفع مشکلات واحدهای تولیدی برای توسعه فعالیت آن ها است.
هدایت حاتمی افزود: مشکلات واحدها به طور مرتب مورد بازدید مسئولان ملی و استانی قرار گرفته و هم اکنون عمده واحدها در حال تولید هستند که دغدغه همه از صنعت معدن و تجارت و دیگر مسئولان رفع مشکلات برای توسعه شهرک های صنعتی و ایجاد شهرک های جدید است.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت بخش کشاورزی سرپل ذهاب و وجود مرز تیله کوه و منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین در هم جواری این شهرک صنعتی تلاش بر این است نهایت استفاده را از واحدهای تولیدی موجود در این شهرک داشته باشیم.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3012/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.