جلیل آهنگرنژاد دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، از تعطیلی مدارس در شهرهای سرپل ذهاب و قصرشیرین به علت تعمیرات جزئی نمای چند مدرسه در این شهرها در 2 نوبت صبح و عصر روز سه شنبه خبر داد.
مدیر اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: حادثه‌ی زلزله‌ی چهارم آذرماه با تدبیر همراهی ویژه‌ی مردم و مسئولان، به نحو مطلوبی مدیریت شد و خوشبختانه بدون تلفات جانی پرونده‌ی امداد و نجات اولیه بسته شد.
وی در ادامه گفت: امروز از همان ساعات اولیه بامداد مدیرکل آموزش و پروش کرمانشاه و چند اکیب از همکاران ضمن بازدید و ارزیابی تمامی فضاهای آموزشی و فرهنگی به این جمع بندی رسیدند که در اکثر قریب به اتفاق مناطق شهری و روستایی استان هیچ گونه مشکلی برای برپایی کلاس های درس وجود ندارد.
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: از آنجا که آغاز به کار مدارس، نمادی از برگشتن آرامش به شهرها و روستاهای زلزله است و به صورت میدانی هم عملاً مشکلی وجود ندارد، مدارس استان کرمانشاه به روال برمی گردند اما بنا بر تصمیم فرمانداران شهرهای سرپل ذهاب و قصرشیرین و تایید نهایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری، تنها به دلیل اینکه برخی از مدارس، نماهای تزیینی آنها دچار آسیب جزئی شده، فردا سه شنبه تمام مدارس این 2 شهر در هر سه مقطع تعطیل است. لازم به تأکید است که مدارس روستاهای شهرستان های سرپل ذهاب و قصرشیرین دایر خواهد بود.
براساس تصمیم مدیریت بحران استان کلیه مدارس و دانشگاه های استان کرمانشاه روز دوشنبه پنجم آذر به دلیل وقوع زلزله یکشنبه شب تعطیل شد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از 325 هزار دانش آموز در کلیه مقاطع تحصیلی است.
ساعت 20 و هفت دقیقه یکشنبه شب زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) غرب استان کرمانشاه را لرزاند.
به گزارش ایرنا، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصرشیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب و 127 کیلومتری مرکز کرمانشاه رخ داده است.
این زلزله به حدی شدید بود که در تمام نقاط استان کرمانشاه احساس شد و اکثر مردم را به معابر عمومی و پارکها کشاند.
این زلزله پس لرزه زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته بوده که در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.