رضا زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 465 هکتار از باغات مرکبات استان بارور و 609 هکتار دیگر نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌ است.
وی متوسط عملکرد مرکبات در استان کرمانشاه را 15 تن در هکتار دانست و گفت: امسال پیش بینی می‌شود بیش از 6 هزار و 975 تن مرکبات در این استان تولید شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به پیش بینی افزایش تولید مرکبات در استان نسبت به سال گذشته، افزود: سال گذشته پنج هزار و 457 تن مرکبات در استان کرمانشاه تولید شد.
وی با بیان اینکه در سه شهرستان قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در استان باغ مرکبات داریم، گفت: عمده باغات مرکبات استان در قصرشیرین است.
زارعی دلیل افزایش تولید مرکبات در سال جاری در مقایسه با سال گذشته را افزایش باغات بارور عنوان کرد و افزود: علاوه بر این سرمای آذر ماه سال گذشته مقدار زیادی از مرکبات استان را دچار سرمازدگی کرد و عملکرد محصول را تا حدی پایین آورد که امیدواریم امسال این اتفاق نیفتد.
وی در ادامه ارقام پرتقال تولیدی در استان کرمانشاه را واشنگتن ناول، توسرخ و والنسیا دانست و افزود: استان کرمانشاه 375 هکتار باغ پرتقال دارد.
زارعی با بیان اینکه برداشت پرتقال از باغات استان کرمانشاه از 20 آذر آغاز و تا اواخر اسفند ماه ادامه خواهد داشت، ادامه داد: براساس برآوردهای صورت گرفته امسال سه هزار و 750 تن پرتقال در استان کرمانشاه تولید خواهد شد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره ای هم به باغات نارنگی استان داشت و افزود: بیشترین باغات نارنگی استان از نوع 'تانگور' است که هنوز به مرحله باروری نرسیده اند.
به گفته زارعی ، استان کرمانشاه 130 هکتار باغ نارنگی رقم تانگور دارد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه سطح باغات لیموترش استان کرمانشاه را نیز 330 هکتار دانست و افزود: امسال پیش بینی می شود یک هزار و 275 تن لیموترش از باغات استان برداشت شود.
وی ارقام لیموترش تولیدی در استان را شامل بیرس، مکزیکن لایم و پرشین لایم اعلام کرد.
به گفته زارعی ، برداشت لیموترش باغات استان کرمانشاه از 20 مهر ماه آغاز شده و تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت.
او سپس با بیان اینکه استان کرمانشاه 155 هکتار باغ لیموشیرین دارد، گفت: امسال برآورد می‌شود یک هزار و 125 تن لیموشیرین در استان تولید شود.
وی گفت: برداشت لیموشیرین باغات استان کرمانشاه از اواخر مهر ماه آغاز شده و تا اواسط آذر ماه ادامه خواهد داشت.
40 هزار و 66 هکتار باغ مدرن و سنتی در استان کرمانشاه وجود دارد که از این میزان 33 هزار و 500 هکتار بارور است و سالانه 300 هزار تن انواع محصولات از این باغات تولید می شود.
کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
انگور، انجیر، سیب، گیلاس، خرما، مرکبات، زیتون و گردو عمده محصولات باغی استان کرمانشاه است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.