به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدابراهیم الهی تبار روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری گیلانغرب افزود: تاکنون 10 هزار و 412 میلیارد تومان اعتبار در مناطق زلزله زده در قالب تسهیلات ، کمک های بلاعوض و زیرساخت ها هزینه شده است.
وی اظهار داشت: تلاش می شود در سامان دهی روند بازسازی با توجه به حجم خسارت به ویژه 104 هزار واحد مسکونی آسیب دیده تسریع لازم به عمل آید.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج گفت: نام بسیج یادآور دلاورمردی ها و مجاهدت های بهترین های این سرزمین است که با ایثار جان خود و احیاء و ایجاد فرهنگ بسیجی در جامعه توانستند دفاع جانانه ای را از این مرز و بوم رقم بزنند.
الهی تبار اظهار داشت: رزمندگان بسیجی توانستند از دستاوردهای انقلاب و نظام بخوبی حفاظت کنند به گونه ای که امروز تاثیر فرهنگ بسیج موجب کارآمدی بیشتر نظام شده و حتی مرزها را هم در نوردیده است.
او اضافه کرد: تهدیدها و تحریم های دشمن چیز تازه ای نیست و به طور یقین روحیه مقاومت و استکبارستیزی که در وجود مردم ما در طول تاریخ شاهد بوده ایم ، نخواهد گذاشت خللی در انسجام ملی و سرمایه اجتماعی کشور ما ایجاد شود.
فرماندار گیلانغرب نیز گفت: در یکسال گذشته 340 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی برای تکمیل طرح های عمرانی در گیلانغرب هزینه شده است.
کوروش محمودیان افزود: امید است تا پایان امسال بسیاری از مطالبه های به حق مردم گیلانغرب نظیر طرح بزرگ جا به جایی آب آشامیدنی شهر گیلانغرب از سراب به چاه های عمیق جدید و سد شرفشاه سومار تکمیل و به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه 80 روستای شهرستان گیلانغرب از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند ، اظهار داشت: کار شبکه گذاری گازرسانی به هشت روستا در بخش گواور به اتمام رسیده و طرح گازرسانی به 52 روستا در دهستان های حومه و دیره نیز آماده شده و عملیات اجرایی آن در دست پیگیری است.
نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: از ابتدای امسال 48 درصد صادرات استان کرمانشاه از مرز سومار صورت گرفته و از این حیث بازارچه سومار رتبه نخست را در بین تمام بازارچه های استان کسب کرده است.
محمودیان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 770 تن کالا در 74 نوع قلم و به ارزش 725 میلیون دلار توسط 41 هزار کامیون از بازارچه مرزی سومار به عراق صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 64 و از نظر ارزش نیز 93 درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: تاکنون بهره برداری از یک هزار و 200 واحد مسکونی احداثی برای زلزله زدگان به عمل آمده و 2 هزار و 420 واحد نیز درمرحله گچ و خاک قرار دارد.
در پایان این جلسه «حمید رضا بابایی» به عنوان معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و «ابراهیم پیرویسی» به عنوان بخشدار گواور معرفی شدند و از زحمات «میرحسن رحیمی» بخشدار سابق گواور تقدیر شد.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
3012/8066/7398
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.