روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه شنبه گزارش داد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این همایش گفت: دانایی تنها یاد گرفتن چیزی و درک و فهم نیست، در عین حال که همه اینها هست اما در کنارش تحلیل و تشخیص درست است، یکی از افتخارات برای بشر دانایی و درک و فهم، شعور و یادگیری در کنار تشخیص و تحلیل است.
حجت الاسلام رحیم جعفری افزود: در یک سال گذشته با روی کار آمدن مدیریت جدید در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب، شاهد تحولات و اقدام های خوبی در زمینه فرهنگی بوده ایم و اکنون در مسیر پایتخت کتاب هستیم.
وی با قدردانی از همکاری و همدلی مدیران شهرستان افزود: قدام های خوبی در راستای پایتخت کتاب آغاز شده و به دلیل اهمیت این مسأله بر ویژگی دانایی باید به ابزار روز مسلح شویم، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری، دانشگاه ها، نهادهای غیردولتی نظیر شهرداری، شورای شهرهرچند که همکاریشان قابل تقدیر است، انشاالله شرایط را فراهم کنند تا امتیازهای لازم را برای پایتخت کتاب داشته باشیم.
امام جمعه اسلام آبادغرب هم در این همایش با تبریک هفته بسیج، هفته کتاب و کتابخوانی و ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) گفت: کتاب می تواند به رشد علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حتی امنیتی جامعه کمک کند.
حجت‌الاسلام محمدطه مهری گفت: هر جامعه ای که دارای رونق کتاب ، کتابخوانی و کتابفروشی باشد شاهد جایگاه بالاتری در امر توسعه است.
وی با قدردانی از حرکت ارزشمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب برای جهت گیری در حوزه فرهنگ کتابخوانی به عنوان دغدغه مهم مقام معظم رهبری گفت: انشاالله این طرح به رشد کتابخوانی شهرستان کمک کند.
در این مراسم که با آغاز به کار 46 باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان همراه بود، از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی شهرستان اسلام آبادغرب تجلیل بعمل آمد.
این همایش در چهل شهر کشور برگزار می شود که در استان کرمانشاه این مراسم به میزبانی شهرستان اسلام آبادغرب با شعار «اسلام آبادغرب در مسیر پایتخت کتاب ایران» برگزار شد.
شهرستان اسلام آبادغرب با 150 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.