امید حاج محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تب برفکی را یکی از مهم ترین بیماری های واگیر دامی دانست و افزود: در صورت انتشار ویروس این بیماری، درصد بالایی از جمعیت دامی را مبتلا کرده و خسارات جبران ناپذیری به صنعت دامپروری وارد می کند.
وی دوره کمون بیماری را 3 تا 6 روز اعلام کرد و گفت: این بیماری در دام باعث تب، لنگش، زخم دهان و ناحیه سم و همچنین کاهش تولید و تلفات در دام های جوان می شود.
او با اشاره به اینکه مرحله دوم مایه کوبی دام سنگین استان از 10 مهر آغاز و تا اوایل آذر ادامه دارد، افزود: تاکنون حدود 90 درصد جمعیت دامی استان علیه این بیماری واکسینه شده اند.
حاج محمدی افزود: تاکنون بیش از 100 هزار راس دام سنگین روستایی استان با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی به صورت رایگان واکسینه شده است.
او به دامداران توصیه کرد: برای اجرای موفق این طرح با اکیپ های دامپزشکی همکاری کنند و حتی الامکان از جابجایی و حمل نقل دام ها در مواقع غیرضروری تا پایان واکسیناسیون خودداری نمایند و همچنین در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری به صورت حضوری به ادارات دامپزشکی شهرستان مراجعه یا با تلفن 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 با اداره کل دامپزشکی در میان بگذارند.
8066.3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.