به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت حاتمی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: کاهش 1.5 درصدی نرخ بیکاری استان در تابستان امسال نسبت به تابستان سال قبل و افزایش 1.6 درصدی نرخ مشارکت اقتصادی مردم خبرهای خوبی می تواند برای مردم کرمانشاه باشد.
وی افزود: با وجود این کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی بازهم شاهدیم که رتبه نخست بیکاری متعلق به کرمانشاه است که این نشان می دهد هنوز راه درازی برای رفع این مشکل در پیش داریم.
حاتمی همچنین از تدوین چند برنامه برای برون رفت از وضعیت فعلی بیکاری خبر داد و گفت: برای این مهم باید روی چهار محور که کارهای کارشناسی نیز روی آن ها صورت گرفته کار کرد.
معاون استاندار کرمانشاه اولین محور تعریف شده را بهبود فضای کسب و کار در استان عنوان و تاکید کرد: برای برون رفت از مشکل بیکاری زمانی میسر خواهد شد که فضای کسب و کار در آن فراهم باشد زیرا سرمایه گذار در مکانی سرمایه گذاری می کند که شرایط برای فعالیت وی فراهم باشد.
وی فراهم کردن زیرساخت ها را دومین راه برای برون رفت از مشکل بیکاری برشمرد و گفت: احیای واحدهای راکد و بازگرداندن آن ها به چرخه تولید سومین راه حل برای غلبه شدن بر این مشکل است.
حاتمی، جذب سرمایه جدید را چهارمین برنامه برای برون رفت از مشکل بیکاری عنوان کرد و افزود: اگر این برنامه ها همانگونه که تدوین شده اند اجرایی شود در سال های آتی هم مشکل بیکاری و هم مشکلات دیگر نظیر پائین بودن درآمد سرانه مردم مرتفع خواهد شد.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در ادامه بر استقرار سیستم اتوماسیون اداری در سازمان ها و ادارات و حذف کاغذ تاکید کرد و گفت: این کار باعث صرفه جویی در منابع اقتصادی نیز می شود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تلاش همه مسئولان و تحقق برنامه های در دست اجرا شاهد رونق و رشد اقتصادی استان در آینده ای نزدیک باشیم.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.