به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سهراب عزیزالهی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت اسناد استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات این اداره کل، یکی از مهم ترین دلایل اجرای طرح کاداستر را مشخص شدن مالکیت ها و مرزها بین اراضی دولت و مردم و همچنین مراتع مردم روستاهای مجاور و در نتیجه کاهش اختلافات دانست.
او توسعه طرح کاداستر را نیازمند تخصیص اعتبارات دانست و گفت: دستگاه قضا و سازمان ثبت در حد بضاعت خود به کاداستر توجه داشته و با این شرایط امروز نیازمند تعامل بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت برای همراهی در این زمینه هستیم.
وی با اشاره به اینکه طرح کاداستر باید یکی از اولویت های کشور باشد، تصریح کرد: اگر به دنبال اقتصاد مقاومتی و رشد اقتصادی هستیم باید به کاداستر توجه بیشتری کنیم و انتظار می رود همراهی بیشتری با سازمان ثبت اسناد در این زمینه صورت گیرد.

**350 میلیون سند در کشور ثبت رسمی شده است
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه از ثبت رسمی 350 سند در اداره اسناد کشور خبر داد و اظهار داشت: ثبت رسمی اسناد یکی از مهم ترین مولفه های زیر ساخت توسعه است. عزیزالهی افزود: ثبت رسمی معاملات را به روشنی و شفافیت به مردم جامعه نشان می دهد و مانع از گسترش جعل و کلاهبرداری می شود.
وی تغییر ثبت اسناد رسمی از شیوه سنتی و به شیوه جدید را بسیار مخاطره آمیز و دشوار برای افراد دانست و بیان داشت: سبک ثبت سند الکترونیکی ( اسکن و آرشیو و بایگانی الکترونیکی اسناد معاملاتی و ملکی) مشکلاتی مانند جعل و کلاهبرداری را به طور چشمگیری در دعاوی دادگستری کاهش می دهد.
وی اضافه کرد: یک سوم پرونده هایی که در دستگاه قضا شاهد آن هستیم دعاوی ملکی است که با کارکردهای مثبت ثبت رسمی جدید می توان آن را کاهش داد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه 95 درصد خدمات سازمان ثبت اسناد به صورت الکترونیکی انجام می شود، گفت: این موفقیت بسیار بزرگی بود که مورد عنایت مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.
عزیزالهی در ادامه افزود: امروز تمام دفاتر ثبت اسناد رسمی ایران در دورترین نقطه مرزی کشور نیز به سیستم الکترونیکی متصل هستند و به صورت آنلاین تمام فعالیت های آنها و ثبت ها در مرکز و در هرجا کشور قابل رصد است.
در این آئین از زحمات محمد ناصر دالوندی مدیرکل پیشین ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه قدردانی و به جای او عباس مراد خانی به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان معرفی شد.
3209/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.