روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه روز یکشنبه به نقل از مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این دوره آموزشی اعلام کرد: کشورهایی که حوزه تعلیم و تربیت را در اولویت پیشرفت جامعه خود قرار داده‌اند در علم و صنعت پیشرفت چشمگیر داشته و به همین واسطه موجب رفاه و پیشرفت اقتصادی جامعه خود شده‌اند.
مجتبی یزدان پناه افزود: در حوزه دانشگاه تا حدودی مباحث‌ مان کلاسیک است و رابطه آموزشی استاد و دانش آموز یا دانشجو یک طرفه است که این موضوع باید به سمت تحقیق، پژوهش و فناورمحوری کاربردی، سوق داده شود.
وی با ابراز ناراحتی از گرایش 60 درصد از دانش آموزان به رشته‌های تجربی گفت: اما گرایش به رشته های ریاضی و علوم انسانی و سایر رشته‌ها در مجموع 40 در صد است که این روند با تلاش همکاران حوزه متوسطه در آموزش و پرورش استان در حال بهبود است.
این استاد دانشگاه با اشاره به بیکاری در سطح جامعه نسبت به سوق دادن گرایش دانش آموزان به سمت رشته های فنی و ریاضی و انتخاب رشته مبتنی بر نیازهای جامعه تاکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: دانش آموزان ما باید استعدادیابی شوند و در جهت آن استعدادها انتخاب رشته و ادامه تحصیل دهند، اگر می خواهیم جامعه‌ای موفق داشته باشیم باید نسبت به شکوفایی خلاقیت در دانش‌آموزان‌مان اهمیت ویژه قائل شویم، آنها را خلاق بار بیاوریم.
این مقام مسئول در بخش دیگری افزود: این کارگاههای آموزشی که به عنوان کارسوق مهندسی ژنتیک در حال برگزاری است نمونه‌ای از تلاش برای کشف شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان و پرورش آنها است.
در ادامه قاضی رییس پردیس دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی خطاب به دانش آموزان گفت: همانطور که حضرت علی (ع) در مورد اهمیت علم آموزی در نهج البلاغه می گوید «العلم سلطان» و این بیانگر اهمیت علم آموزی در دین اسلام است.
وی افزود: دانشگاههای ما از آموزش و پژوهش محور به سمت فناورمحور می روند که این حرکت خوبی در راستای ارتقای علم و صنعت در جامعه است و باید ترتیبی اتخاذ شود که بتوانیم علم را به ثروت تبدیل کنیم.
علی مرادی رییس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز ضمن تشریح برنامه و اهداف آموزشی این دوره از کارگاهها، به تشکیل گروههای چهار نفره در این کارگاهها اشاره کرد و گفت هدف ما بلندمدت تر از این 2 روز کارگاه است و ما انتظار داریم دانش آموزان بتوانند با مربیان خود ارتباط داشته باشند و سؤالات و ابهام های خود را بر طرف سازند.
در پایان عزیزخانی نماینده ستاد توسعه زیست فناوری گفت: ما باید دانش آموزان‌ مان را در حل مشکلات و کشف و نوآوری کمک و هدایت تحصیلی کنیم و خلاقیت آنها را کشف و بر روی خلاقیت و نوآوری‌های آن‌ها برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنیم و از علم در مسیر کارآفرینی و اشتغال بهره گیریم.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.