صادق خدادادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به آخرین وضعیت بازسازی این شهرستان، افزود: در زلزله 21 آبان سال گذشته در مجموع 2 هزار و 768 واحد شهری و روستایی در این شهرستان تخریب شد.
او تعداد واحدهای نیاز به تعمیر شهری و روستایی را نیز هشت هزار و 906 واحد ذکر کرد.
وی اظهار داشت که اکنون 13 هزار و 111 پرونده واحدهای احداثی و تعمیری ثبت شده است که از این تعداد 12 هزار و 888 پرونده به بانک ارسال شده و تعداد 11 هزار و 734 پرونده منجر به عقد قرارداد شده است.
خدادادی در ادامه افزود: در زلزله های دوم و سوم متاسفانه خسارت هایی به واحدهای مسکونی شهری و روستایی شهرستان وارد شد که در کل تخریبی شهری و روستایی یک هزار و 193 واحد بوده و تعمیری شهری و روستایی چهار هزار و هفت واحد ارزیابی شده که برای تسریع در روند بازسازی تحویل ستاد معین جدید مستقر در شهرستان شد.
وی اظهار داشت: مجموع پرداختی های مرحله اول 11هزار و 85 پرونده و مرحله دوم 6 هزار و 717 پرونده بوده است.
فرماندار ثلاث باباجانی تصریح کرد: کمک بلاعوض دولت برای واحدهای احداثی، تعمیری، تکمیلی و کمک معیشتی 13 هزار و 278 پرونده بوده است که کل پرداختی های بلاعوض تاکنون 11 هزار و 878 پرونده بوده که پرداخت بلاعوض زلزله اول به طور کامل پرداخت شده است و پرداخت زلزله دوم نیز در دستور کار ستاد کل قرار گرفته است.
خدادادی افزود: با توجه به برگزاری هر هفته جلسه ستاد بازسازی استان به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور معاون عمرانی استانداری، مدیران بنیاد مسکن و مدیران کل دستگاه های اجرایی مربوطه مشکلات بررسی و چاره اندیشی می شود و باتوجه به اینکه 2 زلزله دیگر با ریشترهای بالا باعث شد مجددا کار کارشناسی و ارزیابی دستور کار قرار بگیرد و تعداد واحدهای تعمیری و احداثی جدید اضافه شود.
وی در پایان بیان کرد: علاوه بر کمک های بلاعوض به زلزله زدگان، 300 سرویس حمل رایگان ماسه، یک هزار و 100 تن آهن آلات، یک هزار تن میلگرد،11هزار و 700 تن سیمان رایگان، معادل 235 هزار کیسه سیمان توسط ستاد معین بنیاد مسکن کردستان تحویل مردم زلزله زده ثلاث باباجانی داده شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 9 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.