گونا احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ برای 833 واحد مسکونی احداثی و یک هزار و 243 واحد تعمیری شهری و روستایی بوده است.
معاون امور عمرانی فرمانداری پاوه اظهار داشت: برای هر واحد احداثی شهری 40 میلیون تومان و پنج میلیون تومان وام تکمیلی به همراه 10 میلیون تومان وام معیشتی و 12 میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص داده است.
احمدی تصریح کرد: همچنین برای هر واحد احداثی روستایی 30 میلیون تومان وام و پنج میلیون تومان وام تکمیلی به همراه 10 میلیون تومان وام معیشتی و 12 میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.
وی افزود: برای هر واحد تعمیری نیز بین 6 تا 12 میلیون تومان وام و یک تا 2 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.
معاون امور عمرانی فرمانداری پاوه گفت: از میان 833 واحد احداثی در شهرستان پاوه تاکنون در 660 واحد فونداسیون به اتمام رسیده، در 488 واحد اسکلت به اتمام رسیده و در 301 واحد نازک کاری به اتمام رسیده و 67 واحد نیز پایان کار دریافت کرده اند.
احمدی گفت: ارائه خدمات نظام مهندسی و شهرداریها برای واحد های آسیب دیده از زلزله رایگان بوده و دولت بابت انجام این خدمات به این سازمانها اعتبار پرداخت کرده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر تسهیلات و کمک های نقدی، سیمان بصورت رایگان و آهن آلات ارزان قیمت نیز در اختیار واحدهای احداثی قرار گرفته است.
احمدی افزود: برآورد خسارت وارده به ساختمانهای دولتی و عمومی در شهرستان پاوه نیز انجام گرفته و اعتبار لازم برای تعمیر و یا بازسازی آنها تامین شده است.
معاون امور عمرانی فرمانداری پاوه اظهار داشد: در بخش کشاورزی نیز به 97 واحد از جمله واحدهای دامی، شیلات، مرغداری، صنایع تبدیلی و استخر ذخیره آب آسیب وارد شده بود که برآورد خسارت انجام شد و تسهیلات و کمک های بلاعوض مربوطه پرداخت شده و یا در حال پرداخت است
احمدی تصریح کرد: یکی از مهم ترین کمک های دولت به ساکنان مناطق زلزله زده امهال 2 ساله وام ها بود که برآورد اولیه تسهیلات دریافتی در بانکهای شهرستان پاوه تا قبل از وقوع زلزله بیش از 350 میلیارد تومان در قالب حدود 30 هزار فقره بود.
وی گفت: با تلاش و همت کلیه مسئولان و دستگاه های اجرایی و بانکها روند بازسازی در شهرستان پاوه به خوبی پیش رفته و از زحمات همه آنان و همچنین حضور فعال موسسات خیریه و انجمن های مردم نهاد و مهندسان آگاه شهرستان در روزهای سخت گذشته قدردانی می کنیم.
معاون امور عمرانی فرمانداری پاوه افزود: در سال جاری بیش از 16 میلیارد تومان اعتبار عمرانی از محل ستاد مدیریت بحران در قالب 70 پروژه به شهرستان پاوه اختصاص داده شده است.
شهرستان پاوه با بیش از 62 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد که در زلزله بیست و یکم آبان ماه سال 96 دچار خسارت شد.
7448/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.