به گزارش خبرنگار ایرنا؛ معصومه حسنی خونسار روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های استان در سرسرای اجتماعات اداره کل کتابخانه های استان، افزود: کتابخانه مرکزی کرمانشاه 15 هزار متر مربع زیربنا دارد و از زیرمجموعه‌های آن 2 طبقه پارکینگ و شامل بخش های مختلفی از قبیل مخزن کتاب و سالن اجتماعت 300 نفری، 2 سالن مطالعه مجزا و سایر بخش ها است.
او گفت: در سال‌های گذشته درخواست استان کرمانشاه برای ساخت یک کتابخانه مرکزی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ‌دلیل اعتبار نسبت به هزینه مورد موافقت قرار نگرفت.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه افزود: ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه بالاخره از سال 1386 آغاز شد که تا سال 90 ادامه داشت و پس از آن متوقف شد که با پیگیری‌ها انجام شده یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار از سوی نهاد کتابخانه‌های کشور برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته است.
حسنی خوانسار با بیان اینکه این کتابخانه در مکان مناسبی قرار دارد و بتن ‌ریزی سقف و ستون‌ها انجام شده است، گفت: امیدواریم با جذب اعتبارات استانی و ملی بتوانیم، اقدام های مناسبی را مربوط به پروژه کتابخانه مرکزی استان کرمانشاه انجام دهیم.
وی با اشاره به شروع ساخت این پروژه از سال 86 افزود: کار ساخت کتابخانه تا سال 90 پیش رفت و 2.5 میلیارد تومان هم برای آن هزینه شد، اما از آن زمان به بعد پروژه متوقف شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه ، پیشرفت فیزیکی این پروژه را نیز حدود 40 درصد اعلام کرد.
حسنی خوانسار تصریح کرد: سال گذشته 2.2 میلیارد تومان، امسال 1.2 میلیارد تومان و 2 میلیارد تومان نیز از سوی نهاد کتابخانه‌های کشور برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته است.
وی گفت: برای تکمیل این کتابخانه پنج میلیارد تومان دیگر نیاز است تا پنج طبقه آن تکمیل شود که این رقم نیز قرار است با کمک استان تامین شود.
او از این کتابخانه به عنوان نیاز اساسی استان و کتابخانه مادر یاد کرد که بزرگترین کتابخانه کرمانشاه خواهد بود و افزود: تمام فضا‌های مختلف در دل کتابخانه مرکزی دیده شده است.
اکنون 84 کتابخانه نهادی، 19 کتابخانه مشارکتی با یک میلیون و 150 هزار جلد کتاب در استان کرمانشاه فعال است.
حدود 57 هزار نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه عضو کتابخانه های عمومی هستند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.