مجید جودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود تا پایان امسال در مجموع 25 هزار واحد بازسازی شده روستایی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی اظهار داشت: براثر زلزله 7.3 دهم ریشتری آبان ماه سال گذشته در استان کرمانشاه 12 هزار و 700 واحد مسکونی روستایی و 10 هزار واحد شهری تخریب شد و بیش از هفت هزار و 300 واحد مسکونی روستایی بافت فرسوده که در خطر آسیب زلزله قرار داشتند نیز در زمره عملیات بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت.
مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای ساخت هر واحد مسکونی شهری و پیلوت به تفکیک 60 میلیون تومان تسهیلات و 13 میلیون تومان بلاعوض و برای هر واحد روستایی 35 میلیون تومان تسهیلات و 12 میلیون تومان بلاعوض به مردم آسیب دیده پرداخت شده است.
جودی افزود: توزیع 138 هزار تن سیمان ، آواربرداری، نظارت ، نقشه برداری و صدور پروانه برای بازسازی واحدهای شهری و روستایی در مناطق زلزله زده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به صورت رایگان صورت گرفته است.
وی همچنین از توزیع 56 هزار تن آهن آلات در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی بازسازی واحدهای مناطق شهری 55 درصد است.
وی ادامه داد: از مجموع واحدهای مسکونی شهری در دست ساخت، 75 درصد در مرحله اسکلت بندی و 40 درصد سقف گذاری است از این رو پیش بینی می شود در نیمه اول سال آینده شهر سرپل ذهاب احیا شود.
مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: از مجموع 59 هزار واحد تعمیری نیز تعمیرات 54 هزار واحد پایان یافته و مابقی در دست اقدام است.
وی تاکید کرد: مردم نگران نباشند تا پایان بازسازی همراه آنها خواهیم بود و طبق تعهد و برنامه ریزی خود عمل خواهیم کرد و در این میان مشارکت و همکاری مردم شرط پیشرفت کار است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 9 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3012/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.