بالاخره و پس از چند هفته بلا‌تکلیف گذاشتن مردم کرمانشاه برای برگزاری یا عدم برگزاری مراسم شکرانه انار ،فرمانداری پاوه اعلام کرد اجازه برگزاری این مراسم به مردم داده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ چند سالی بود مراسم شکرانه انار در هشت منطقه شهرستان پاوه برگزار می‌شد اما امسال مسئولان این شهرستان مجوز اجرای مراسم را تایید نکردند. بر اساس شنیده‌ها دلیل عدم برگزاری مراسم امسال  نارضایتی مسئولان و علمای این شهرستان  از مراسم سال گذشته  بود که در نهایت با برگزاری آن مخالفت کردند. 

فریبرز عزیزی یکی از فعالان گردشگری و مسئول برگزاری مراسم شکرانه انار در روستای زردویی درباره برگزار نشدن این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: امسال این مراسم در شهرستان پاوه به علت صادر نشدن مجوز از سوی فرمانداری اجرا نشد و دلیل آن را ناتوانی در تامین امنیت راهها و  ایجاد ترافیک اعلام کردند. 

وی افزود: هر چند در جلسه‌ای که دهم آبان‌ماه امسال در استانداری کرمانشاه برگزار شد  مجوز برگزاری در پاوه و کرمانشاه صادر شد  اما تاریخ برگزاری درست فردای همان روز جلسه اعلام شد که عملا هماهنگی برای اجرای مراسم آن هم درست یک روز پس از صدور مجوز را  بسیار سخت و غیرممکنی می‌کرد. به عبارتی معلوم شد که از  ابتدا هم رغبتی برای برگزاری مراسم امسال از سوی مسئولان  وجود نداشت زیرا  در فرصت یک روزه عملا هیچ اقدامی در این زمینه نمی توانستیم انجام دهیم. از طرف دیگر مسئولان توپ را به زمین ما انداختند با این بهانه که ما مجوز را صادر کردیم خودتان برگزار نکردید در صورتی که مجوز موقعی صادر شد که دیگر فایده‌ای نداشت.

عزیزی درباره برگزاری این مراسم در شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: هنوز هم مجوز برگزاری این مراسم در کرمانشاه تایید نشده و قرار شد در فرمانداری‌های این شهرستان هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی انجام شود که هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است. 

وی افزود : البته از هشت منطقه شهرستان پاوه نیز فقط روستای زردویی با مدیریت من قرار بود در پاوه  مراسم خود را حتی بدون مجوز اجرا کند ولی متاسفانه به دلیل مرگ یکی از جوانان روستا و عزادار شدن خانواده‌اش و حضور اهالی روستا در فاتحه‌خوانی این مراسم هم  اجرا نشد. 

وی گفت: 26 آبان‌ تا دوم آذرماه امسال قرار شده این مراسم در محل هتل پارسیان کرمانشاه با برنامه دف‌نوازی، مولودی‌خوانی، انارگردانی اجرا شود و همچنین نمایشگاه سوغات و محصولات باغی نیز در کنار این مراسم وجود خواهد داشت. 

این فعال گردشگری ادامه داد: البته اصل این مراسم جمعه دوم آبان‌ماه هر سال در طول تاریخ در منطقه اورامانات همیشه برگزار شده که متاسفانه آن هم امسال بنا به دلایلی برپا نشد. 

 اما کیکاووس جلیلیان سرپرست معاونت گردشگری کرمانشاه  هنوز امیدوار به صدور مجوز برای برگزاری مراسم در کرمانشاه است : با تشکیل جلسه‌ای  در استانداری مصوب شد فرمانداری‌های کرمانشاه و پاوه اقدامات اولیه برای اجرای جشنواره شکرانه انار را انجام دهند اما اگر به هر دلیلی این کار انجام نشود  مسئولیت‌‌ آن  با خود فرمانداری‌‌ها است.البته امیدوارم  در کرمانشاه این مراسم هر چند هم با  تعویق  بالاخره برگزار شود.

وی در خصوص عدم برگزاری مراسم در پاوه  نیز  گفت: به نظرم این مراسم تنها به دلیل یکسری سوء‌تفاهم‌ها برپا نشد و گرنه در جلسه استانداری قرار بود اجرا شود و تمامی دستگاه‌ها همکاری کنند به طور مثال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای اجرای موسیقی، اداره میراث فرهنگی برای زیرساخت‌ها و اسکان برای گردشگران ،پلیس و نیروی انتظامی هم برای رعایت نظم و کم شدن ترافیک  اعلام آمادگی کرد‌ه بودند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.