به گزارش ایرنا، خیراله خزایی روز شنبه در نشست انجمن نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان کنگاور اظهار داشت: هم اکنون فضای کتابخانه ای در کنگاور یک هزار و 340 متر مربع است که به ازای هر 100 نفر 177 سانتیمتر مربع می باشد.
وی با بیان اینکه سرانه فضای کتابخانه در استان کرمانشاه 185 سانتیمتر است، افزود: با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم که باید کمبودها را جبران کنیم.
وی با بیان اینکه کتاب همانند دین و فرهنگ مرز نمی شناسد، خواستار استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی، خیران و مردم برای افزایش سرانه فضای کتابخانه ای کنگاور شد و افزود: شاخص های کتاب و کتابخوانی در کنگاور باید ارتقا یابد.
خزایی ، خواستار تکمیل و راه اندازی هر چه سریعتر کتابخانه دهستان فش شد و افزود: با بهره برداری از این طرح ،کتابخانه ای در شهر گودین نیز احداث می شود.
فرماندار کنگاور در ادامه بر لزوم افزایش تعداد اعضای کتابخانه ها، به روز رسانی و تجهیز هر چه بیشتر کتابخانه های عمومی این شهرستان تاکید کرد و گفت: کتابخانه های عمومی باید به روز و مجهز شوند تا بتوانند پاسخگوی نیاز مراجعان باشند.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ مطالعه باید در بین مردم نهادینه و جاذبه کتابخوانی باید تقویت شود ، بیان کرد: برای افزایش سرانه فضای کتابخانه ای کنگاور نیازمند ورود جدی خیران هستیم.
مدیر نهاد کتابخانه های عمومی کنگاور نیز در ادامه اظهار داشت: برای هر 100 نفر از جمعیت شهرستان کنگاور یک متر و 77 سانتی متر مربع فضا وجود دارد که در کشور چهار متر است و این در حالی است که براساس سند نهضت مطالعه مفید و افق سال 1404 باید این میزان به هشت متر مربع برای هر 100 نفر برسد.
فضل الله وزیری همچنین با بیان اینکه ما باید در دورنمای سال 1404 به ازای هر نفر چهار جلد کتاب داشته باشیم، بیان کرد: هم اکنون 46 هزار و 888 جلد کتاب در کتابخانه عمومی کنگاور و یک هزار و 844 نفر عضو فعال کتابخانه های این شهرستان هستند.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.