جلال کریمی زند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ظرفیت اسمی این واحدها را سالانه بیش از 76 هزار تن ذکر کرد و افزود: برای احداث این تعداد واحد، 617 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
او گفت: واحدهای مذکور در زمینه فرآوری و بسته بندی سبزیجات و خشکبار، بسته بندی حبوبات، سورتینگ و بسته بندی میوه و صیفی جات، سردخانه و سیلوی ذخیره گندم فعالیت خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 87 فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی کشاورزی صادر شده است، تصریح کرد: مجموع ظرفیت اسمی این جوازهای صادر شده بیش از 499 هزار تن می باشد.
وی اضافه کرد: احداث و راه اندازی این طرح ها نیازمند 2 هزار و 656 میلیارد ریال سرمایه گذاری می باشد که در صورت احداث و راه اندازی 929 فرصت شغلی را به صورت مستقیم ایجاد خواهند کرد.
مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه گفت: اکنون 44 طرح صنایع تبدیلی در سطح استان در دست احداث می باشد که سرمایه گذاری ثابت این طرح ها یک هزار و 245 میلیارد ریال می باشد.
کریمی زند با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این طرح ها بین 10 تا 90 در صد است، افزود: این طرح ها پس از تکمیل و بهره برداری حدود 443 هزار تن ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی استان را افزایش و 682 نفر نیز اشتغالزایی خواهد داشت.
استان کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی دارد و سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.