به گزارش خبرنگار ایرنا ، کوروش محمودیان روز شنبه در آیین افتتاح واحدهای مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد با حضور جمعی از مردم، مسئولان کشوری و استان کرمانشاه در روستای «گورسفید» گیلانغرب افزود: از مجموع سه هزار و 588 واحد تخریبی آسیب دیده زلزله پارسال در گیلانغرب تاکنون یک هزار و 153 واحد به بهره برداری رسیده و 2 هزار و 344 واحد مسکونی نیز مراحل پایانی را می گذراند.
وی اظهار داشت: 12 هزار واحد مسکونی تعمیری آسیب دیده شهرستان گیلانغرب که در زلزله پارسال دچار خسارت شد با پرداخت تسهیلات به مالکان این واحدها بازسازی شده اند و کار تعمیر آن ها پایان یافته است.
نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: در جریان زلزله سال گذشته غرب کرمانشاه ، پنج هزار واحد دامی در این شهرستان به میزان 42 میلیارد تومان دچار خسارت شد که تاکنون به 480 واحد دامی یک میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.
محمودیان ادامه داد: برای جبران خسارت واحدهای دامی و بخش کشاورزی شهرستان 42 میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده که در حال پرداخت است.
فرماندار گیلانغرب همچنین با اشاره به آسیب دیدگی 26 واحد صنعتی در جریان زلزله پارسال گفت: به 10 واحد از مجموع واحدهای آسیب دیده خسارت پرداخت شده و برای مابقی واحدها نیز تسهیلات مصوب شده است.
محمودیان همچنین به اختصاص 2 میلیارد تومان برای بازسازی مساجد گیلانغرب اشاره کرد و گفت: کار احداث 21 مدرسه تخریبی و تعمیری این شهرستان نیز به خیران واگذار شده که تاکنون 6 واحد تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته و کار احداث مابقی واحدهای آموزشی نیز در دست اقدام است.
آیین افتتاح واحدهای مسکونی مددجویان گیلانغرب در روستای گورسفید با حضور مسئولان کشوری و استانی در حال برگزاری است.
فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی امروز به همراه معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی با حضور در شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب، قصرشیرین، ثلاث باباجانی و دالاهو قرار است 2 هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد را افتتاح کند.
9 هزار و 617 واحد مددجویان کمیته امداد در زلزله سال گذشته کرمانشاه خسارت دیدند که از این تعداد چهار هزار و 242 واحد شهری و روستایی نیازمند تعمیر و مابقی تخریبی هستند.
خرداد امسال نیز 500 واحد مسکونی مددجویان در مناطق زلزله زده با حضور فتاح رییس کمتیه امداد کشور به بهره برداری رسید.
در استان کرمانشاه 68 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 200 هزار نفر از حمایت ها و خدمات معیشتی، فرهنگی، مسکن و درمانی کمیته امداد بهره مند هستند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 9 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3012/8066/7398
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.