به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم هندبال زاگرس اسلام آبادغرب که امسال موفق شد به رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور راه پیدا کند توانسته با بهره گیری از بازیکنان جوان و با انگیزه که عمدتا هم بومی هستند و همچنین بهره گیری از کادر فنی مجرب بدون شکست به کار خود ادامه دهد.
شاید در ابتدای مسابقات کمتر هوادار خوشبینی فکر می کرد نماینده تازه راه یافته اسلام آبادغرب به رقابت های لیگ برتر بتواند اینگونه خوش بدرخشد و در پایان هفته چهارم صدرنشین و یکه تاز جدولی باشد که نام های بزرگی در آن قرار دارند.
فولاد مبارکه سپاهان، صنعت مس کرمان، نفت و گاز گچساران، ذوب آهن اصفهان، نیروی زمینی کازرون و ... همگی نام های آشنایی در هندبال ایران هستند که سال هاست تجربه حضور و کسب مقام در لیگ برتر هندبال کشور را دارند.
تیم جوان، با انگیزه و شجاع زاگرس اسلام آبادغرب اما بی هیچ ترسی از نام رقبا در حال برداشتن یکایک آن ها از میدان و یکه تازی در عرصه ای است که پیش از این هیچ تجربه ای برای حضور در آن نداشت.
زاگرس که جرو معدود تیم های لیگ برتری استان کرمانشاه در لیگ های مختلف است ، نشان داده که در صورت توجه و حمایت بیشتر این توان و پتانسیل را دارد که به یکی از قدرت های کشور در رشته هندبال تبدیل شود و سال های سال برای ورزش کرمانشاه افتخارآفرینی کند.
به نظر می رسد هندبال کرمانشاه پس از سال ها دوری از میدان، امسال و در اولین حضورش در بالاترین سطح مسابقات کشور عزمش را جزم کرده تا نشان دهد که این تیم شگفتی ساز می تواند یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی نیز باشد.

** چهار پیروزی حاصل درخشش هندبالیست های جوان اسلام آبادی
تیم هندبال زاگرس اسلام آبادغرب تاکنون چهار مسابقه در رقابت های لیگ برتر برگزار کرده که حاصل آن ها کسب چهار پیروزی متوالی بوده، آن هم در شرایطی که سه مسابقه از این تعداد را در خارج از خانه برگزار کرده است.
این تیم در اولین پیکارش به مصاف نفت و گاز گچساران قهرمان فصل گذشته این رقابت ها در خانه حریف رفت و بدون ترس از نام بازیکنان پرآوازه آن 25 بر 20 حریف خود را شکست داد تا نخستین شگفتی فصل را در اولین مسابقه رقابت های امسال را رقم زده باشد.
زاگرس اسلام آبادغرب در دومین مسابقه نیز مهمان تیم هیات نجف آباد اصفهان بود که در دیداری تماشایی و نزدیک با نتیجه 24 بر 23 صاحی برتری شد.
نماینده هندبال استان کرمانشاه در لیگ برتر سومین مسابقه را این بار در خانه و در مقابل چشمان هزاران هوادار پرشور خود برابر تیم قدرتمند مس کرمان برگزار کرد و توانست 28 بر 27 حریف سختکوش خود را شکست دهد.
تیم زاگرس همچنین در چهارمین مسابقه نیز برابر نیروی زمین کازرون در زمین حریف توانست 26 بر 25 به برتری برسد تا هر چهار دیدار خود را برنده از زمین خارج شده باشد.

** نماینده اسلام آبادغرب پتانسیل قهرمانی لیگ برتر را دارد
ناصر سلیمی رئیس هیات هندبال استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تمجید از نماینده اسلام آبادغرب به خاطر درخشش در لیگ برتر هندبال، گفت: تیم زاگرس پتانسیل و توان قهرمانی در این رقابت ها را دارد.
وی برخورداری تیم زاگرس از بازیکنان با تجربه و پرانگیزه، کادر فنی قوی و سرمربی با دانش، مدیریت منسجم و هوادارانی پرشور را از مهمترین دلایل کسب نتایج مطلوب از سوی زاگرس اسلام آبادغرب معرفی کرد.
سلیمی همچنین حمایت های بازوند استاندار کرمانشاه، فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آبادغرب در مجلس، رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان و هیات هندبال شهرستان اسلام آبادغرب را نیز از دیگر علل موفقیت تیم هندبال زاگرس در رقابت های لیگ برتر عنوان کرد.
رئیس هیات هندبال کرمانشاه یادآوری کرد: بدون شک این تیم اگر حمایت شود می تواند سال های سال برای هندبال و ورزش استان کرمانشاه در در سطح اول کشور افتخارآفرینی کند.
وی در پایان گفت: بازیکنان زاگرس اسلام آبادغرب نشان دادند از توان و شایستگی لازم برخوردار بوده و از بازیکنان بزگ هندبال کشور چیزی کمتر ندارند، نتایج این تیم به گونه ای است که امروز همه به این تیم احترام می گذارند.

** تیم هندبال زاگرس به حمایت مالی مسئولان نیاز دارد
مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام آبادغرب نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تیم برای تداوم موفقیت ها و افتخارافرینی در رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور به حمایت مالی مسئولان نیاز دارد.
سجاد اعظم ، با بیان اینکه نبود اعتبار در هر ورزشی تلاش های صورت گرفته را نیمه کاره خواهد گذاشت، افزود: تیم هندبال زاگرس توانسته تا اینجای مسابقات خوش بدرخشد و با کمترین هزینه ممکن بهترین نتایج را کسب کند.
وی تصریح کرد: امروز و در شرایطی که سایر تیم های لیگ برتری هندبال 2 تا سه برابر تیم زاگرس هزینه کرده اند شاهدیم که نماینده اسلام آبادغرب مقتدرانه هر چهار مسابقه خود را با پیروزی پشت سرگذاشته و صدرنشین کشور است.
اعظم خاطرنشان کرد: تیمی مثل صنعت مس کرمان مبلغی که به سه بازیکن خود به عنوان قرارداد پرداخت کرده برابری می کند با کل هزینه های تیم زاگرس، همچنین تیم هایی مثل سپاهان اصفهان، نفت و گاز گچساران و فراز بام دهدشت نیز هزینه های زیادی کرده اند که در مقایسه با تیم ما اصلا قابل قیاس نیست.
مدیرعامل باشگاه زاگرس کرمانشاه با بیان اینکه این تیم حمایت کننده مالی خاصی ندارد، گفت: کمک های صورت گرفته به صورت متفرقه و از سوی برخی شرکت های خصوصی در اسلام آبادغرب بوده است.
وی با بیان اینکه استاندار، نماینده اسلام آبادغرب در مجلس، مدیرکل ورزش و جوانان، فرماندار شهرستان و ... همگی پیگیر وضعیت باشگاه زاگرس هستند اما آنچه که تیم ما امروز به آن نیاز دارد جذب حامی مالی است تا بتوانیم با قدرت مسابقات لیگ برتر را ادامه دهیم.
اعظم یادآوری کرد: 21 بازیکن هم اکنون در تیم زاگرس اسلام آبادغرب عضویت دارند که 13 نفر آن ها بومی و هشت نفر نیز غیربومی هستند که نیاز است برای حفظ روحیه و انگیزه آن ها پرداختی به این بازیکنان سرموقع انجام بگیرد.
مدیرعامل باشگاه زاگرس با بیان اینکه هم اکنون سه هدف را دنبال می کنیم، تصریح کرد: هدف اول ایجاد شور و نشاط اجتماعی بین مردم، دوم حفظ تیم در لیگ برتر و سوم کسب عنوانی مناسب در مسابقات است که فکر می کنم 2 مورد اول را توانسته ایم محقق کنیم و برای دستیابی به هدف سوم سخت تلاش خواهیم کرد و امیدوارم کمک مسئولان نیز به موقع شامل حال ما بشود.
وی گفت: تیم زاگرس در دیدار برابر صنعت مس کرمان که میزبان بود شاهد حضور هوادارانی پرشور در سالن برگزاری بود به گونه ای که تشویق های بی امان آن ها باعث شد تا مسابقه را برنده شویم و این همان شور و نشاطی بود که دنبال ایجاد آن در بین جوانان مشتاق و علاقه مند به ورزش بودیم.
اعظم در پایان ابراز امیدواری کرد تیم هندبال زاگرس بتواند نماینده ای شایسته برای ورزش استان باشد و با کسب بهترین نتایج در رقابت های لیگ برتر دل مردم را شاد کند.
تیم هندبال زاگرس اسلام آبادغرب در پایان هفته چهارم با چهار پیروزی، بدون شکست و مساوی، با 103 گل زده و 95 گل خورده، تفاضل مثبت هشت و با هشت امتیاز صدرنشین رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور است.
فولاد مبارکه سپاهان اصفهان با سه مسابقه و صنعت مس کرمان نیز با چهار مسابقه و کسب 6 امتیاز به ترتیب دوم و سوم هستند.
تیم های فرازبام دهدشت، نیروی زمین کازرون، نفت و گاز گچساران، ذوب آهن اصفهان، هیات نجف آباد و سربداران سبزوار نیز به ترتیب در رده های چهارم تا نهم جدول رده بندی رقابت های لیگ برتر هندبال باشگاه کشور قرار گرفته اند.
زاگرس اسلام آبادغرب در هفته پنجم مسابقات که امروز (جمعه - 18 آبان) برگزار می شود استراحت دارد و در هفته ششم روز پنجشنبه آینده (24 آبان) در اصفهان با فولاد مبارکه سپاهان بازی حساسی برگزار می کند.
گزارش: مسعود اسماعیلی
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.