به گزارش ایرنا، سوگواری 2 ماهه مردم مومن و دوستدار اهل بیت (ع) شهرستان کنگاور هم زمان در روز 28 صفر و سالروز رحلت پیامبر مهربانی ها و فرزند بزرگوارش امام حسن مجتبی (ع) به اوج خود رسید.
دسته های عزاداری و نوحه خوانی در قالب هیات های سینه زنی از ساعت 9 صبح امروز با حرکت از مساجد و تکایا به سمت میدان آزادی به عزاداری و نوحه خوانی پرداختند.
دلسوختگان خاندان عصمت و طهارت (ع) در هوای سرد امروز کنگاور که شب گذشته برف بعضی از ارتفاعات این شهر را سفیدپوش کرده بود، در عزای دومین امام بزرگ شیعیان جهان اشک ماتم ریختند.
همچنین سربازان و افسران کادر نیروهای مسلح شهرستان اعم از نیروی انتظامی و سپاه ناحیه نیز با گردهمایی در میدان آزادی با به راه انداختن دسته های سینه زنی در سوگ حضرت رسول اکرم (ص) و سبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) عزاداری کردند.
از شب گذشته به رسم هر سال، در نقطه به نقطه شهرستان دیگ های پخت حلیم و نذری برپا شده و مردم با خواندن دعا و پخش نذری به راز و نیاز با خداوند پرداختند.
اما سوگواری های دیشب در مسجدهایی که نام مبارک اهل بیت (ع) زینت بخش آن هاست، حال و هوایی دیگر داشت. مسجد فاطمیه (س) و آستان مقدس امام زاده ابراهیم (ع) به همین مناسبت برنامه سوگواری ویژه ای داشتند.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.