به گزارش خبرنگار ایرنا، مرزنشینان عزادار متشکل از شیعه ، سنی و اهل حق سه شنبه شب و صبح چهارشنبه با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه های شهرستان به برپایی آیین های عزاداری پرداختند.
سوگواران و عزاداران هیات های عزاداری روز چهارشنبه در قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در صف های منظم در خیابان های قصرشیرین به راه افتادند و در جنب مسجد غروی تجمع کرده و در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت سبط اکبرش عزاداری کردند.
مرزنشینان سوگوار قصرشیرین به قرائت دعای زیارت از بعید حضرت رسول اکرم (ص) پرداختند و سخنرانان ویژگی های شخصیتی پیامبر نور و رحمت (ص) و همچنین فضایل اخلاقی ایشان را برای سوگواران تشریح کردند.
روحانیون سخنران هدف از برپایی آیین های سوگواری را معرفی هرچه بیشتر شخصیت و فضایل اخلاقی پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) و انس و الفت با دین بیان کردند و مهم ترین وظیفه امروز مسلمانان را حفظ وحدت برای مقابله با استکبار و جبهه کفر و حرکت حول محور ولایت فقیه بیان کردند.
آیین سوگواری و عزاداری سالروز رحلت پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) نیز با حضور گسترده هیات های مذهبی و عزاداران سوگوار در شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز برگزار شد.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت و داشتن 186 کیلومتر نواری مرز با عراق، در غرب کرمانشاه واقع شده است.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.