امیر رحیمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه شهرداری برای مقابله با حوادث احتمالی و تلاش برای رفع آبگرفتکی از آمادگی کافی برخوردار است، گفت: در صورت نیاز به نیروی انسانی بیشتر از نیروی مازاد و کمکی استفاده خواهیم کرد.
وی به برگزاری مانورهایی برای کسب آمادگی بالا به منظور مقابله با این حوادث تاکید کرد و گفت: این امر موجب بالارفتن سرعت عمل در کمک رسانی، طراحی برنامه ریزی مدون و در نهایت موجب مدیریت بهتر شده است.
رحیمی با بیان اینکه در حال استفاده از 52 دستگاه ماشین آلات کمپرسی 10 تن و 6 تن برای رفع آبگرفتگی هستیم، افزود: همچنین از 6 دستگاه لودر، یک دستگاه بیل، 2 دستگاه لجن کش و 10 دستگاه گریدر برای رفع آبگرفتگی در سطح شهر استفاده می شود.
این مسئول با تاکید براینکه قلیان فاضلاب شهری در منازل سهم عمده ای در آبگرفتگی دارد ، گفت: این موضوع به اداره آب و فاضلاب و زیرساخت شهری مربوط است ولی شهرداری نیز با همه توان و به صورت شبانه روزی مشغول خدمت رسانی به مردم است.
معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در پاسخ به این سوال که کدام مناطق به صورت حادتری با این مشکل مواجه بوده اند، گفت: برای رفع آبگرفتگی در بزرگراه امام (ره)، بلوار ظفر، میدان آزادگان، خیابان باغچه بان با اقدام هایی همچون لوله گذاری، افزودن لوله، لایروبی و ساماندهی کانال کارهای مثبتی انجام شده است.
وی خاطرنشان ساخت، آبگرفتگی معابر در برخی مناطق به دلیل حجم بالای آب و جوابگو نبودن لوله خروجی است که مقطعی است و به زودی از بین می رود.
رحیمی یادآور شد، شهروندان می توانند در صورت حاد شدن آبگرفتگی در محله خود با سامانه 137 تماس بگیرند و درخواست ارسال نیرو برای رفع این مشکل داشته باشند.
رحیمی اضافه کرد، با مدیریت صحیح و اقدام های مسئولانه درصدد ایجاد رفاه و آسایش شهروندان هستیم.
رفع این معضل با هماهنگی مدیریت امور شهری، خدمات شهری سازمان آتشنشانی، نیروهای خدمات شهری، 9 ایستگاه فعال آتش نشانی و با حمایت فرمانداری و استانداری در حال انجام است.
شهر کرمانشاه حدود یک میلیون نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جا داده است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.