مرادعلی تاتار روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مطالبی که در خصوص متوقف شدن صادرات و واردات نفتی جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق در مرز پرویزخان به دنبال اجرای مرحله دوم تحریم های آمریکا علیه کشورمان در شبکه های اجتماعی منتشر شده کاملا نادرست است و صحت ندارد.
وی اظهار داشت: اجرای مرحله دوم تحریم های آمریکا علیه ایران تاثیری بر میزان صادرات و تزانزیت سوخت در مرز رسمی پرویزخان نداشته و اکنون مبادلات تجاری و ترانزیت سوخت از این مرز رسمی ادامه دارد.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: ترانزیت سوخت چند روز به دلیل مراسم اربعین حسینی و ترددهای صورت گرفته از مرزها متوقف شده بود که اکنون این ترانزیت از سرگرفته شده است.
تاتار اضافه کرد: شب گذشته 32 دستگاه تانکر سوخت از کشور از طریق مرز رسمی پرویزخان خارج و 6دستگاه تانکر سوخت نیز از همین گذرگاه مرزی وارد شده است و توقف ترانزیت سوخت صحت ندارد.
وی گفت: در خصوص صادرات نیز با توجه به سرریز شدن بارهای صادراتی دیگر مرزهای کشورمان که تردد اربعین از آن ها صورت می گرفت، نیز افزایش صادرات را در این ایام داشته ایم.
روزانه به طور میانگین 800 تا یک هزار و 200 دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان و 300 تا 400 دستگاه کامیون کالای ترانزیتی از مرز خسروی این شهرستان به عراق صادر می شود.
مرز رسمی پرویزخان روزانه شاهد حجم بالایی از ترانزیت کالاهای صادراتی ، تانکرهای سوختی ، تردد مسافران و گردشگران به اقلیم کردستان عراق است.
پایانه مسافری و تجاری پرویزخان در زمینی به وسعت 14 هکتار در حال احداث است که پایانه مسافری آن با زیربنای سه هزار و 700 متر مربع به بهره برداری رسیده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت و در اختیار داشتن 2 مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی، دارای 186 کیلومتر مرز با عراق است که کانونی برای انجام مراودات تجاری و اقتصادی بین 2 کشور است.
3012/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.