مرادعلی تاتار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کالای کشف شده شامل 15 تن گوجه فرنگی است که سودجویان قصد داشتند به شکل غیرمجاز آن را از طریق بازارچه مرزی سومار از کشور خارج کنند.
وی اظهار داشت: قاچاقچیان ردیف زیرین این کامیون ها را گوجه فرنگی و اطراف و روی آن را کاهو جاسازی کرده بودند که با رصد و هوشیاری نیروهای گمرک، موفق به خروج این محموله کالای ممنوع از کشور نشدند.
فرماندار قصرشیرین بیان کرد: ماموران گمرک سومار پس از کشف این کالای قاچاق، نسبت به توقیف کامیون و تشکیل پرونده برای متخلفان اقدام کردند و پرونده این افراد برای سیر مراحل قضایی و صدور حکم نهایی به دستگاه قضا ارسال شد.
به گفته تاتار، قرار است گوجه فرنگی های کشف شده با قیمت تعادلی با نظارت اداره صنعت معدن و تجارت ، اتاق اصناف و فرمانداری بین مردم توزیع شود.
وی اضافه کرد که با دستور وزیر صنعت معدن و تجارت ، صادرات سیب زمینی ، خوراک دام و طیور و گوجه و رب گوجه فرنگی ممنوع اعلام شده است.
مرز سومار نزدیک ترین مرز کشورمان به بغداد محسوب می شود که کمترین فاصله را به کربلای معلا و استان های جنوبی عراق دارد.
بخش سومار در فاصله 90 کیلومتری شهر قصرشیرین دارای 2 شهر سومار و نفت شهر و 13 روستاست و با عراق 86 کیلومتر مرز مشترک دارد.
بازارچه مرزی سومار در فاصله پنج کیلومتری شهر مرزی سومار قرار دارد و در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است.
بازارچه مرزی سومار فاصله حمل کالا را به بغداد کوتاهتر کرده است و اکنون عمده کالاها از این معبر به استان های شرقی عراق صادر می شود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز با عراق و 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است.
/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.