شهرام تجری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس دستورالعمل ، ساماندهی گمرک بر عهده مدیر مرز پرویزخان است و تمامی ادارات مربوطه تحت نظر این نهاد هستند.
وی اظهار داشت: کار مناقصه طرح جامع مرز پرویزخان انجام شده و 27 آبان قرار است که پاکت های مناقصه بازگشایی شود که ظرف 10 تا 15 روز تجهیز کارگاه خواهد شد و در مجموع 70 میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت ها در این مرز اختصاص یافته که طی 2 مرحله عملیاتی می شود.
سرپرست اداره کل گمرک پرویزخان گفت: در مرحله اول اجرای این طرح 28 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار صرف ایجاد زیرساخت ها و محوطه سازی و نصب تیربرق و فیبر نوری و کانال کشی می شود.
تجری عنوان کرد: در مرحله دوم نیز 41 میلیارد و 100میلیون تومان نیز ظرف اجرای زیرساخت ها می شود.
این مقام مسئول گفت: اجرای کامل طرح جامع پرویزخان 2 تا سه سال طول می‌کشد و در این طرح ساختمان گمرک، سردخانه، انبار، پارکینگ، محل استقرار تجار و محل ترانزیت سوخت نیز جانمایی و پیش بینی شده است.
وی عنوان کرد: در طرح جامع گمرک پرویزخان تمام زیرساخت‌ها و نیازهای بلندمدت این گمرک از جمله محوطه سازی، راه ورودی و خروجی، فیبر نوری، فاضلاب، آب و برق و امکانات رفاهی در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: از هفته گذشته دوربین‌های پلاک‌ خوان با اعتبار یک میلیارد تومان به منظور کنترل اتوماتیک ورود و خروج کامیون‌ها نصب شده است.
روزانه به طور میانگین 800 تا یک هزار و 200 دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان و 300 تا 400 دستگاه کامیون کالای ترانزیتی از مرزخسروی این شهرستان به عراق صادر می شود.
مرز رسمی پرویزخان روزانه شاهد حجم بالایی از ترانزیت کالاهای صادراتی ، تانکرهای سوختی ، تردد مسافران و گردشگران به اقلیم کردستان عراق است.
پایانه مسافری و تجاری پرویزخان در زمینی به وسعت 14 هکتار در حال احداث است که پایانه مسافری آن با زیربنای سه هزار و 700 متر مربع به بهره برداری رسیده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت و در اختیار داشتن 2 مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی، دارای 186 کیلومتر مرز با عراق است که کانونی برای انجام مراودات تجاری و اقتصادی بین 2 کشور است.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.