سعیده فهیم روز یکشنبه در حاشیه برگزاری دومین روز کارگاه ملی گفتگوی خانواده که در محل اجتماعات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، در خصوص خروجی این کارگاه اظهار داشت: شناسایی و کاهش آسیب ها و دلایل چرایی ضرورت پرداختن به چالش ها از جمله اهداف برگزاری این کارگاه 2 روزه بوده است.
وی اضافه کرد: اگر بتوانیم مسایل و مشکلات جامعه، خانواده و آسیب های اجتماعی را بشناسیم می توانیم در راستای حل آنان نیز گام های اساسی برداریم.
فهیم اظهار داشت: در این راستا هم افزایی سازمان ها و ادارات با تشکل های مردم نهاد خیلی بالا نبوده و رضایت بخش نیست و این کارگاه می تواند تعامل را بهتر برقرار کند.
وی به ارائه طرح و برنامه این کارگاه برای انعکاس به امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: پس از اتمام کارگاه، اعضا به صورت گروه های سه نفره شروع به کار می کنند و وارد مرحله اجرایی می شوند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه به نقش فراگیری مهارت زندگی در بالارفتن نشاط اجتماعی جامعه اشاره کرد و گفت: اکثر مشکلات از نداشتن مهارت های زندگی نشات می گیرد که قدرت «نه گفتن» یکی از مهم ترین این مهارت ها است.
وی از مهارت ارتباطی زوجین به عنوان یکی دیگر از مهارت های زندگی یاد کرد و گفت: اگر این مهارت ها کسب شود شاهد زندگی موفق و کاهش درصد طلاق خواهیم بود که به تبع کاهش اعتیاد، کاهش کودکان کار و پایین آمدن آمار زنان بدسرپرست و بی سرپرست در جامعه می شود.
طرح ملی گفتگوی خانواده مشتمل بر 2 مرحله اجرایی است که در گام اول، یک کارگاه تسهیل گری و مسئله یابی مشارکتی با حضور نمایندگان سازمان های مردم نهاد، موسسات و فعالان اجتماعی ذیربط در حوزه خانواده برگزار می شود و گواهی شرکت در کارگاه برای تسهیل گران صادر خواهد شد.
در مرحله دوم که طبق برنامه در نیمه دوم سال اجرا خواهد شد، تسهیل گران گام نخست طبق تشخیص و صلاحدید خود در گروه هایی 2 نفره اقدام به اجرای طرح در زمینه اجتماعی مرتبط خود خواهند کرد، بدین ترتیب که به عنوان مثال در یک گروه اجتماعی مشخص یا محله ای درگیر مسئله، از طریق گفتگو با افرادی که آنها را مرتبط با طرح خود می دانند، گزارشی مستند تهیه و ارسال خواهند کرد تا به پروژه ای قابل پیگیری تبدیل شود.
کارگاه این طرح که به مدت 2 روز برگزار شد با همکاری امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه در دانشگاه رازی پایان یافت.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.