به گزارش خبرنگار ایرنا ، مرزبان نظری روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات مدارس شهرستان گیلانغرب افزود: در جریان زلزله پارسال غرب کرمانشاه 78 مدرسه روستایی با 415 کلاس درس و 151 مدرسه شهری با 640 کلاس درس در شهرستان های زلزله زده استان تخریب شد که بازسازی و مقاوم سازی آنها به همت خیران و اعتبارات دولتی در دستور کار است.
وی اظهار داشت: پنج آموزشگاه در شهرستان گیلانغرب دچار خسارت کلی شد که کار احداث چهار مدرسه در روستاها به اتمام رسیده و یک آموزشگاه در شهر گیلانغرب نیز با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است.
فرماندار گیلانغرب نیز گفت: 21 آموزشگاه با 61 کلاس درس با 671 میلیارد ریال اعتبار در مناطق زلزله زده شهرستان توسط خیران در دست احداث است.
کوروش محمودیان افزود: از این تعداد تاکنون 6 آموزشگاه تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده و سه آموزشگاه نیز آماده تحویل و مابقی با پیشرفت 10 تا 70 درصد در دست احداث هستند.
نماینده عالی دولت در گیلانغرب اظهار داشت: دبیرستان 12 کلاسه شهید «خوشروان» شهر گیلانغرب با 25 میلیارد ریال اعتبار تکمیل شده و آماده تحویل است.
محمودیان افزود: ساخت مدرسه استثنایی نیز در شهر گیلانغرب با 800 متر مربع زیربنا آغاز شده و تا پایان سال تکمیل خواهد شد.
گیلانغرب در مقاطع مختلف تحصیلی بیش از 9 هزار دانش آموز دارد که این تعداد در 225 آموزشگاه و در قالب 574 کلاس درس تحصیل می کنند.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
3012/8066/7398
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.