به گزارش خبرنگار ایرنا ، نظر سروش شامگاه شنبه در دیدار با کرم محمدی نماینده ویژه استاندار در مناطق زلزله زده و صادق خدادادی فرماندار ثلاث باباجانی افزود: از این تعداد 11 هزار و 734 پرونده عقد قرارداد شده و در مجموع در مرحله اول 11 هزار و 85 پرونده و مرحله دوم 6 هزار و 717 مورد پرداخت شده است.
سروش تصریح کرد: کمک بلاعوض احداثی ، تعمیری ، تکمیلی و معیشتی 13 هزار و 278 پرونده بوده که کل پرداختی بلاعوض تاکنون به 11 هزار و 878 مورد رسیده است.
رئیس ستاد معین کردستان اظهار داشت: 12 هزار و 272 واحد شروع بکار تعمیری و احداثی کرده اند و 10 هزار و 294 واحد پایان کار تعمیری و احداثی انجام شده است.
اسماعیل موسی رئیس صندوق کارآفرینی و امید ثلاث باباجانی نیز تعداد کل پرداختی این صندوق به یک هزار و 175 نفر از متقاضیان را مبلغ 16 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تعداد واحدهای خسارت دیده دامی این شهرستان یک هزار و 22 واحد به مبلغ 10 میلیارد تومان و سه میلیارد تومان به واحدهای تجاری خسارت دیده تسهیلات پرداخت شده و تعداد پرداختی ها نیز به متقاضیان طرحهای اشتغالزا 28 فقره به مبلغ سه میلیارد تومان بوده است.
رئیس جهاد کشاورزی ثلاث باباجانی نیز گفت: میزان خسارت جایگاه دام این شهرستان 46 میلیارد و 485 میلیون تومان بوده که به حساب صاحبان جایگاه های دام واریز شده است.
هادی زارعی افزود: در مجموع بابت خسارت جایگاه دام و تلفات دام 95 میلیارد و 300 میلیون تومان بصورت بلاعوض به حساب دامداران شهرستان ثلاث باباجانی واریز شده و از تعداد پنج هزار و 308 پرونده به بانک های کشاورزی و کارآفرین ارسال شده است.
وی در پایان گفت: 700 تن جو دامی نیز در بین دامداران ثلاث باباجانی به صورت رایگان توزیع شده است.
نورالدین زارعی رئیس بانک ملی شعبه تازه آباد نیز آخرین پرداختی های این شعبه را به اطلاع نماینده استاندار و فرماندار ثلاث باباجانی رساند.
رئیس اداره بهزیستی ثلاث باباجانی هم در این نشست گفت: از یک هزار و 400 پرونده مددجویان زیرپوشش این نهاد 507 واحد مسکونی در اثر زلزله آبان و شهریور ماه تخریب شد و تاکنون 158 واحد تکمیل و تحویل مددجویان شده و تعداد 67 واحد در مراحل پایانی ساخت و مابقی نیز در حال ساخت می باشند.
حسین محمودی افزود: بهزیستی برای ساخت هر واحد مسکونی مبلغ 10 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت کرده که تاکنون بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان میزان پرداختی ها بوده است.
وی در خصوص افزودن خانوارهای تحت پوشش توضیحاتی ارائه داد و بیان کرد: این اداره نیازمندان جامعه را شناسایی و زیرپوشش خدمات قرار می دهد و آمار مستمری بگیران تا امروز از 524 خانوار به یک هزار و 300 خانوار افزایش یافته است.
محمودی اظهار کرد: بهزیستی در سال 97 تعداد 91 پرونده تسهیلات 20 میلیونی اشتغالزایی از محل تبصره 16 داشته است که تاکنون 70 پرونده در بانکها پرداخت شده و مابقی در حال پرداخت می باشد.
رئیس اداره بهزیستی ثلاث باباجانی افزود: هم اکنون با کمک خیران 6 مهد کودک و چهار مرکز خدمات بهزیستی در شهرستان ثلاث در حال ساخت می باشند.
محمودی در ادامه به خدمات بهزیستی در ایام زلزله پرداخت و بیان کرد: انجام خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، بینایی سنجی و شنوایی سنجی بصورت رایگان برای مددجویان و با تخفیف برای سایر مردم در مراکز فعال شهرستان انجام می شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با آغاز بکار مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان ثلاث باباجانی و انجام مداخلات روانشناختی فوری و بموقع در بحران آمار خودکشی و وقوع آسیبهای اجتماعی و فردی کاهش یافته است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) هم گفت: تعداد واحدهای تخریی مددجویان زلزله زده 927 واحد است که 784 واحد آن در حال بازسازی و تعداد واحدهای شروع به کار نشده 143 واحد می باشد.
امیر حسینی افزود: 365 واحد آماده بهره ‌برداری شده و تعداد واحدهای تعمیری 400 واحد که از تسهیلات بنیاد مسکن استفاده کرده اند و نیز تعداد 210 واحد از منازل تعمیری به بیمه معرفی شده اند و حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان به آنان پرداخت شده است.
حسینی در پایان بیان کرد: در مجموع مبلغ 6 میلیارد تومان بابت ساخت و ساز مسکن مددجویان پرداخت شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.