رضا داوودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پروژه های آبفا جزو پروژه های زیرساختی کشور است و برای اینکه بتوان این پروژه ها را کلنگ زنی، اجرا، تکمیل و وارد مدار بهره برداری کرد باید اعتبارات لازم آن تأمین شود.
او عمده مشکل عدم پیشرفت مناسب طرح های عمرانی نظیر احداث تصفیه خانه های فاضلاب را تامین نشدن منابع مالی کافی در زمان برنامه ریزی شده برای اجرای پروژه ها دانست و افزود: در صورت رفع مسائل مالی، هیچ مشکل دیگری برای اجرا و به بهره برداری رساندن پروژه ها در مدت زمان مقرر نداریم.
وی تأکید کرد: متأسفانه مشکلات مالی عموماً منجر به عدم تحقق قول مدیران، مبنی بر افتتاح پروژه ها بر اساس برنامه زمانی از پیش تعیین شده می شود.
معاون بهره برداری شرکت آبفای استان کرمانشاه در ادامه یکی دیگر از دلایل طولانی شدن دوره احداث پروژه‌های عمرانی را افزایش قیمت تجهیزات، مصالح و خدمات عنوان کرد و گفت: عملا برآورد اولیه و هزینه تمام شده پروژه ها با هم همخوانی ندارند.
داوودی در مورد مشکلات احداث و اتمام به موقع پروژه های عمرانی آبفای استان، به پروژه های احداث تصفیه خانه های فاضلاب در دست اجرا مانند تصفیه خانه فاضلاب شهر روانسر اشاره و تأکید کرد: به طور معمول، اجرای هر تصفیه خانه، در صورت تأمین منابع مالی کافی، سه سال زمان می برد.
وی تصریح کرد: قول های مدیران در خصوص زمان افتتاح، صرفا براساس برنامه زمانبندی پیش بینی و به شرط تأمین اعتبار مناسب برای پروژه ها، صورت می گیرد که متأسفانه به دلیل تامین نشدن و تخصیص کافی و به موقع اعتبارات، این پروژه ها با تاخیر در اتمام مواجه شده و در نهایت منجر به عدم تحقق قول مدیران استانی و کشوری می شود.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد و شرکت آبفا بیش از 369 هزار مشترک آب در استان دارد که از این تعداد 220 هزار مشترک مربوط به شهر کرمانشاه است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.