به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید نجیب میرانی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با دانش آموزان بسیجی در فرمانداری پاوه ، به تشریح نقش بی بدیل دانش آموزان در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و دوران سرنوشت ساز دفاع مقدس پرداخت.
معاو فرماندار پاوه افزود: جوانان و دانش آموزان سرمایه های گرانبهای هر جامعه و کشوری هستند که اگر به آنها توجه نشود آن جامعه و کشور دچار زیان و خسران خواهد شد.
میرانی سیزدهم آبان را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: در این روز بود که برای اولین بار رعب و وحشت جهانیان از قدرت پوشالی امریکا شکسته شد.
معاون فرماندار پاوه افزود: در سیزدهم آبان 57 دانشجویان و دانش آموزان ایرانی با تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران قدرت و ابهت پوشالی امریکا را برای همیشه تاریخ شکستند بطوریکه دولتمردان امریکا هرگز قادر به ترمیم این شکستگی نخواهند شد.
در این نشست معاون تربیت بدنی و پرورشی آمرزش و پرورش پاوه با اشاره به نقش دانش آموزان در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس گفت: 520 هزار داتش آموز در دفاع مقدس شرکت داشتند.
پیمان صفیعی افزود: جامعه دانش آموزی کشور در دفاع مقدس 36 هزار شهید، سه هزار و 800 جانباز و سه هزار آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
شهرستان پاوه با بیش از 62 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد که در هشتم آبان 1357 از سوی تعدادی از ایادی رژیم پهلوی که از سوی ساواک و شهربانی وقت همراهی و حمایت می شدند به شهر پاوه حمله کردند و سه نفر از اهالی این شهر از جمله 2 دانش آموز را به شهادت رساندند.
7448/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.